خبرگزاری کار ایران

امیرآبادی فراهانی:

ظریف قمار برجام را باخته است/ اگر منتقدان دست قمارباختگان را نگیرند، دولتی‌ها همه چیز را خواهند باخت

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۸۰۱

نماینده قم گفت: اگر ما منتقدان دولت دست این قمارباختگان را نگیریم، همه چیز را خواهند باخت. ما باید به ظریف کمک کنیم تا بتواند بلند شود، چراکه دولت همه تخم‌مرغ‌ها را در سبد برجام گذاشت و این سبد زمین خورد و تخم‌مرغ‌ها شکست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران درباره اظهارات محمدجواد ظریف که گفته بود باید مسائل سیاسی را کنار بگذاریم گفت: آقای ظریف راست می‌گوید قمار باخته‌ها همیشه این طور صحبت می‌کنند ظریف یک قمار باخته است، او قمار برجام را باخته است و اگر ما منتقدان دولت دست این قمارباختگان را نگیریم، همه چیز را خواهند باخت. ما باید به ظریف کمک کنیم تا بتواند بلند شود، چراکه دولت همه تخم‌مرغ‌ها را در سبد برجام گذاشت و این سبد زمین خورد و تخم‌مرغ‌ها شکست.

نماینده مردم قم افزود: ما در راستای کمک به دولت هر طرح و لایحه‌ای را که از سوی دولت به مجلس ارائه شود، سریعا در دستور کار قرار می‌دهیم و بررسی می‌کنیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: عدم تصویب کنوانسیون‌های خارجی نشان از این ندارد که مجلس برای حل مشکلات اقتصادی با دولت همراه نیست.

این عضو هیئت رئیسه در پاسخ به سوالی درباره FATF گفت: FATF ، چهل و شش شرط برای کشور گذاشته است و دولت آن را به ۴ لایحه یعنی دو کنوانسیون و دو قانون تقسیم کرده است. آمار نشان می‌دهد که وقتی FATF ما را در لیست سیاه گذاشته بود و تحریمی هم وجود نداشت ما مشکل اقتصادی نداشتیم. اما وقتی تعلیق شدیم تحریم‌ها وجود داشت و نتوانستیم از ارتباطات بین المللی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: وقتی تحریم‌ وجود دارد FATF معنایی ندارد

امیرآبادی تصریح کرد: FATF شامل هشت کشوری است که تحت تسلط آمریکا هستند. FATF در راستای شفافیت مبادلات مالی ایران خواستار تصویب لوایح چهارگانه است اما تشدید تحریم‌ها در وضعیتی نیست که ما بخواهیم مبادلات مالی خود را شفاف‌سازی کنیم.

وی با اشاره به فروش سکه‌ از طرف دولت گفت: دولت می‌خواهد از سکه‌هایی که فروخته است مالیات بگیرد اما هیچ قانونی در این باره وجود ندارد. دولت می‌تواند برای این موضوع لایحه دوفوریتی ارائه دهد ما هم تصویب می‌کنیم.

امیرآبادی در پاسخ به سوالی درباره استیضاح وزرای دولت گفت: ما باید افکار عمومی را مورد توجه قرار دهیم. آقای سیف در دوران مدیریتشان در بانک مرکزی درباره حل مشکلات موسسات مالی موفق نبودند.

این نماینده مجلس با اشاره به مجوز شرعی رهبری برای تخصیص یک خط اعتباری گفت: خط اعتباری یعنی بانک مرکزی به موسسات، پولی را قرض دهد تا مشکلاتشان را حل کنند و بعد از آن با جمع‌آوری منابعشان آن قرض‌ها را به بانک مرکزی پس بدهند اما بانک مرکزی تعلل داشت و تا زمانی که مردم به خیابان‌ها آمدند و اعتراض کردند تعلل کرد.

امیرآبادی بااشاره به ناآرامی‌های روز گذشته در تهران افزود: بخشی از این اتفاقات به عملکرد مسئولان مربوط است چرا که مردم ناراضی هستند حتی مردم از مجلس هم ناراضی هستند مردم می‌گویند چرا با دولت برخورد نمی‌کنید مردم حتی خواستار برخورد با قوه قضائیه هم هستند. روز گذشته یک کامیون آجر را در شهر خالی کردند آیا در روز عادی کسی می‌تواند یک فرغون آجر در خیابان جمهوری خالی کند مسئولان باید در این باره پاسخ بدهند. ۲۰۰ نفر جمع شدند و مغازه‌دارها را مجبور به تعطیلی کردند.

وی با بیان اینکه این اقدامات سازماندهی شده است گفت: جان بولتون گفته بود که در تیرماه اتفاقاتی در ایران می‌افتد در نتیجه دست سلطنت‌طلبان و منافقان در این آشوب‌ها دیده می‌شود. در یک ماه گذشته سرمایه مردم از شیب ملایم گذشته و سقوط کرده است و به یک چهارم رسیده است که اگر استیضاح انجام بشود یک فکر و روح جدید در دولت دمیده می‌شود و می‌توان با این اقدام مشکلات کشور را حل کرد.

وی با بیان اینکه آقای سیف نمی‌تواند مملکت را خوب اداره کند گفت: کجای دنیا بدون کف و سقف سکه می‌فروشند در این موضوع فروش سکه‌ها کمیسیون امنیت ملی آن را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز