خبرگزاری کار ایران

حبیبی در گفت‌وگو با ایلنا:

در شرایطی که دشمنان منتظر شکست نظام هستند، تخم ناامیدی نکاریم/ دولت از صاحب‌نظران و نخبگان کمک بگیرد

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۹۷۷

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: متاسفانه جریان‌های سیاسی سوار بر موج هستند و متوجه خطراتی که مردم را تهدید می‌کنند، نیستند در حالیکه در شرایطی که دشمنان منتظر شکست نظام هستند، نباید تخم ناامیدی بکاریم.

نجفقلی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره اینکه عده‌ای سعی می‌کنند در شرایط امروز کشور که نیاز به همدلی و همراهی همه جانبه مردم و مسئولان دارد مردم را ناامید و مأیوس کنند، گفت: رقابت‌های سیاسی در دنیا وجود دارد و سابقه هرکدام هم روشن است و معمولاً رقبا بعد از انتخابات سعی می‌کنند کارها پیش برود نه این‌که عقب بیفتند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما برخلاف سایر کشورها جریان‌های سیاسی بیشتر به دنبال منافع خود هستند و این جای نگرانی دارد زیرا هر خطری ملت ایران را تهدید می‌کند و بلایش بر سر مردم است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: متاسفانه جریان‌های سیاسی سوار بر موج هستند و متوجه خطراتی که مردم را تهدید می‌کنند، نیستند. 

وی تاکید کرد: مصلحت ایجاب می‌کند که به هر طریقی شده گروه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی مخالف دولت انتقادات و پیشنهادات سازنده خود را به جای ناامید کردن مردم مطرح کنند.

حبیبی با بیان این که جریان‌های سیاسی نباید اوضاع را به گونه‌ای نشان دهند که لب پرتگاه قرار داریم، گفت: چرا ما باید لب پرتگاه باشیم؟ ما روزهای بسیار سخت‌تر از این روزها را پشت سرگذاشته و عبور کردیم، امروز وضع‌مان بسیار بهتر از روزهای ابتدای انقلاب است .

وی ادامه داد: امروز همه باید تلاش کنیم تا شرایط بهتر شود. دولت‌مردان، جریان‌های سیاسی، احزاب باید دست به دست یکدیگر بدهند. اینکه بنشینیم و در کشتی جای خود را سوراخ کنیم و بگوییم با کسی کاری نداریم که درست نیست، وقتی خطری باشد همه را تهدید می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که در این شرایط وظیفه دلسوزان و نخبگان جامعه چیست، گفت: نخبگان باید نظر صحیح دهند و اگر خطایی در کار دولت وجود دارد، آن را گوشزد کنند، همچنین اگر یک روش جایگزین دارند بیان کنند.

وی تاکید کرد: کشور به هیچ عنوان در لبه پرتگاه نیست، چرا چنین شایعات مضحکی را راه می‌اندازند؟ کشور کار خود را می‌کند. حال اگر یک‌سری مشکلاتی به وجود آمده و یا خطاهایی هم صورت گرفته است باید با یک تصمیم سنجیده حرکت کنیم.

حبیبی ادامه داد: در شرایطی که همه دشمنان ما می‌خواهند ایران موفق نشوند و دنبال شکست نظام هستند، نباید تخم ناامیدی بکاریم این کارها نه به صلاح مملکت است و نه اخلاقی است، هیچ عقل اسلامی و دینی و هیچ مرام فکری اجازه نمی‌دهد شما جامعه را دچار ناامیدی کنید.

وی با بیان اینکه منتقدان دولت باید بهترین راه‌حل را طرح کنند که دولت به آن‌ها برسد نه اینکه به عقب برگردیم و ریشه‌ها بزنیم، گفت: زمانی که فردی شروع به بریدن درخت تنومندی می‌کند وقتی قطع شود روی خود فرد هم می‌افتد ، اینگونه ناامید کردن مردم و القای یاس باعث می‌شود کشور رو به عقب بازگردد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: دولت باید تلاش کند از صاحب‌نظران و نخبگان کمک بگیرد.

وی ادامه داد: برای اینکه مردم متوجه شوند دولت باید گزارش‌هایی را ارائه دهد، در این روزها دولتمردان با مردم صحبت کنند و اجازه ندهند زورگویان و فریب‌کاران بخواهند مردم را ناامید کنند.

حبیبی درخصوص جوانگرایی در کابینه گفت: اساس کار این است که مدیران را در پایه‌های میانی تربیت کنیم و بعد از این که تجربه کسب کردند در رده‌های بالاتر  از ظرفیت آنها استفاده کنیم. جوان‌گرایی با رعایت سلسله مراتب تجربه علمی و عملی بسیار هم خوب است، به هرحال مدیرانی خسته شده‌اند و نمی‌توانند آن تحرک لازم را داشته باشند دولت باید در این مورد صریح عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز