خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت عراق:

تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاثیری بر توافق نفتی ایران و عراق ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۲۷۶

وزیر نفت عراق روز گذشته بر بی‌تاثیر بودن تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بر توافق سوآپ میان ایران و عراق خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از «اویل پرایس»، «جابر اللعیبی» وزیر نفت عراق روز جمعه اعلام کرد: بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر توافق سوآپ نفت خام ایران و عراق تاثیری نخواهد گذاشت.

بر اساس این گزارش ایران و عراق سال گذشته توافق سوآپی امضا کردند که بر اساس آن عراق از میادین نفتی شمال کرکوک با کامیون به ایران نفت می‌فرستد تا در ایران پالایش شود و در عوض ایران همین اندازه نقت خام را به بنادر جنوبی عراق می‌فرستد تا صادر شود. این توافق اوایل این ماه بعد از چند ماه تاخیر آغاز به کار کرده است.

به گزارش «اویل پرایس»، توافق سوآپ نفتی که در ابتدا در آپریل برنامه‌ریزی شده بود به نظر تحت نفود ایران بر عراق و بعد از کمک ایران برای آزادسازی منطقه خودمختار کردستان در پی رفراندوم استقلال‌طلبی منعقد شد. در گزارش‌های اولیه درباره این توافق سوآپ، یک مقام نفتی عراق گفته بود که جریان اولیه نفت کرکوک به ایران ۳۰ هزار بشکه در روز است که می‌تواند تا ۶۰ هزار بشکه در روز در عرض یک سال افزایش پیدا کند. 

بر اساس این گزارش، در آینده برنامه شرکا ایجاد یک خط لوله جدید از کرکوک به مرزهای ایران است تا جایگزین تانکرهای نفتی شود. اولین دور این توافق یک ساله است و قرار است به یک توافق بلندمدت‌تری تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز