خبرگزاری کار ایران

اویل پرایس نوشت:

صادرات نفت ایران به هند ۲۷ درصد کاهش داشته است

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۵۲۷

برخی رسانه‌های ایرانی از رکوردشکنی صادرات نفت خام ایران به هند خبر دادند این در حالی است که بر اساس گزارش اویل پرایس در سال مالی جاری نسبت به سال مالی گذشته با کاهش صادرات روبه رو بوده است.

به گزارش ایلنا، اویل پرایس مدعی شد، در حالیکه برخی رسانه های ایرانی نوشته‌اند که صادرات نفت خام این کشور به هند به ۷۰۰ هزار بشکه در روز در این ماه رسیده و حجم فروش نفت بی‌سابقه بوده است، آمارها خلاف این ادعا را نشان می‌دهند.

بر اساس این گزارش هفته گذشته رویترز در گزارشی به نقل از منابع اطلاعاتی گفته بود واردات نفت خام هند از ایران ۱۵.۷ درصد در سال مالی ۲۰۱۷-۱۸ کاهش پیدا کرده است. این اتفاق بعد از توقف توزیع نفت از تهران توسط شرکت دولتی پتروشیمی هند در پی برخی اختلاف نظر‌ها میان ایران و هند رخ داده است.

به گزارش رویترز این اختلاف نظر میان مقام‌های ایرانی و هندی بر سر پاداش های مربوط به توسعه یکی از میدان‌های گاز طبیعی ایران بود که قرار بود به کمپانی‌های هندی داده شود. بر اساس منابع اطلاعاتی رویترز واردات نفت خام هند از ایران نزدیک به ۴۵۸ هزار بشکه در روز در سال مالی ۲۰۱۷/۲۰۱۸ بوده که نسبت به همین دوره زمانی در سال مالی گذشته که ۵۴۳ هزار بشکه در روز بوده با کاهش روبه رو شده است. داده‌ها نشان می‌دهد شرکت‌های پتروشیمی ۲۷ درصد واردات را از ایران کاهش داده‌اند.

به گزارش اویل پرایس، بیژن زنگنه وزیر نفت ایران این هفته در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال تخفیف دادن به شرکت‌های پتروشیمی هندی برای حفظ سهم ایران در بازار نفت در صورت اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعلام کرد که ایران به دلیل فضای سیاسی و تصمیمات رییس‌جمهور آمریکا، همه اقدامات لازم برای حفظ سهم خود از بازارهای نفت را انجام می‌دهد.

وزیر نفت ایران گفته بود که ما تخفیف‌های ویژه‌ای به هندی‌ها داده‌ایم اما ممکن است در قیمت‌هایمان تغییراتی اعمال کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز