خبرگزاری کار ایران

سجادی در گفت‌وگو با ایلنا:

بخش اقشاری جمنا فعال شده است/ در حال برنامه‌ریزی برای انتخابات مجلس هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۶۳۶

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: تا جایی که من اطلاع دارم بخش اقشاری جمنا فعال شده است. جمنا در حال برنامه‌ریزی‌هایی است که اقشار مختلف ازجمله کارمندان و کارگران و سایر اقشار را به نوعی ساماندهی کند.

سید کمال سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره اینکه برخی جریان‌های سیاسی در کشور فعالیت انتخاباتی خود را برای انتخابات بعدی مجلس و ریاست جمهوری آغاز کرده‌اند، گفت: در انتخابات معمولا دو جبهه سنتی یا کلاسیک بیشترین حضور را دارند که یک اصولگرایان و دیگری هم اصلاح‌طلبان هستند، بعضی هم احزاب خود را مستقل و معتدل می‌دانند اما وقتی به شجره این احزاب نگاه می‌کنیم می‌بینیم که این‌ها به اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان متمایل هستند.

وی تاکید کرد: من فکر می‌کنم اینکه احزاب به صورت درون گروهی برای انتخابات برنامه‌ریزی و راهبرد داشته باشند اشکالی ندارد منتها اشکال کار آنجاست که فضای کشور را «الان» انتخاباتی کنند. انتخابات مجلس ما اواخر سال ۹۸ و انتخابات ریاست جمهوری ما هم سال ۱۴۰۰ است، درنتیجه الان انصاف نیست که فضا را انتخاباتی کنند. اینکه کارهای تبلیغاتی کنند و ذهن مردم را به طرف انتخابات ببرند نه به صلاح مردم و نه به صلاح کشور است. ما این همه کارهای بر زمین مانده داریم که باید انجام دهیم. ابراز نظر درباره موضوعات مختلف اشکال ندارد کما اینکه شاهد هستیم که الان هم یا تحلیل می‌دهند یا برنامه‌هایشان را عنوان می‌کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان با بیان اینکه انتخابات مجلس انتخاباتی مهم است، گفت: دو کار مهم مجلس یکی قانون‌گذاری و یکی نظارت است و اگر جناحی اکثریت کرسی‌های مجلس را داشته باشد، می‌تواند خیلی در سرنوشت مملکت و عملکرد قوای دیگر تاثیر داشته باشد در نتیجه بسیار مهم است که احزاب چگونه در صحنه انتخابات حاضر شوند. ما به عنوان حزب جامعه اسلامی کارمندان و جبهه پیروان خط امام و رهبری عنوان می‌کنیم، اینکه فضا را انتخاباتی کنند درست نیست. می‌توانند برنامه داشته باشند و برنامه‌ریزی کنند.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه انتخابات بهار احزاب است، تصریح کرد: احزاب باید راهبرد و راهکار و روش‌هایی داشته باشند و چهره‌هایشان را مشخص کنند و این‌ها از لحاظ کار درون‌گروهی اشکالی ندارد، اما اینکه از الان فضا را انتخاباتی کنند و سخنرانی‌های انتخاباتی ترتیب دهند به هیچ وجه به صلاح کشور و مردم نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره آسیب‌ها و مشکلات پیش روی اصولگرایی گفت: آسیب‌شناسی در جریان اصولگرایی وجود دارد و پس از انتخابات سال پیش این بحث شروع شد و الان هم وجود دارد که چرا در تهران نتیجه اینگونه شد و وضعیت در شهرستان‌ها بهتر بود. آسیب‌شناسی می‌کنیم تا نقاط ضعف شناسایی شود. در جمنا این بحث آسیب شناسی برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری وجود دارد.

وی عنوان کرد: هرچند که در انتخابات گذشته مجلس، جمنا وجود نداشت و فقط در انتخابات ریاست‌جمهوری حضور داشت اما سال آینده اولین انتخاباتی که در پیش داریم، انتخابات مجلس است لذا ساختارهای تشکیلاتی مثل جبهه پیروان و سایر اصولگرایان دارند برای انتخابات فکر می‌کنند و ما هم به عنوان جامعه اسلامی کارمندان هم در استان‌ها و هم در تهران در حال برنامه‌ریزی هستیم که چگونه در انتخابات ظاهر شویم اصلا یکی از  کارکردهای احزاب همین است.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره وضعیت امروز جمنا گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم بخش اقشاری جمنا فعال شده است که از جمله آن کارمندان هستند. جمنا در حال برنامه‌ریزی‌هایی است که اقشار مختلف از جمله کارمندان و کارگران و سایر اقشار را به نوعی ساماندهی کند. بحث اقشاری که در این زمینه فکرها و نظراتی وجود دارد، در حال پیگیری است.

سجادی با بیان اینکه جمنا جزوی از اصولگرایی است، گفت: جمنا اگر به گونه‌ای ساختارسازی شود که به مثابه یک چتر بزرگ اکثریت غالب اصولگرایان را زیر این چتر جمع کند، کار بزرگی انجام داده است و می‌تواند در انتخابات آثاری داشته باشد.

وی افزود: ماهیت جبهه خط امام و رهبری اقشاری است، از جمله جامعه اسلامی کارمندان، کارگران، پزشکان، مهندسان این‌ها ماهیتا اقشاری هستند و حال که بخش اقشاری جمنا دارد، فعال می‌شود بسیاری از اقشار جبهه پیروان با جمنا همکاری می‌کنند. بسیاری از احزاب زیرمجموعه جبهه پیروان خود را با قانون جدید احزاب تطبیق داده‌اند و یا در حال انجام آن هستند. ما به عنوان حزب کارمندان، مجمع عمومی را آذرماه سال ۹۶ تشکیل دادیم.

کمالی با بیان اینکه دموکراسی و مردم‌سالاری بدون فعالیت احزاب نقص دارد، گفت: قانون اساسی ما به احزاب اشاره کرده است درنتیجه احزاب می‌توانند به عنوان تولیدکنندگان اندیشه سیاسی و ایجاد انسجام بهترین راهکار قانونی باشند. احزاب همچنین می‌توانند در مشارکت مردم در امر سیاست و ساختار قدرت احزاب کمک کار باشند اما باید حرفه‌ای و طبیعی عمل کنند. دبیران کل و اعضای ارشد و موثر احزاب باید حرفه‌ای و تمام وقت فعالیت کنند نه مقطعی و تفننی و به عنوان یک امر فرعی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز