خبرگزاری کار ایران

پس از مصاحبه جواد لاریجانی مطرح شد؛

ادعای یک رسانه آمریکایی درباره کمک ایران به عوامل یازده سپتامبر

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۰۹۶

واشنگتن فری بیکن در گزارشی با اشاره به اظهارات رییس مرکز حقوق بشر قوه قضاییه درباره گزارش کمیته کنگره آمریکا درباره نقش ایران در حادثه یازده سپتامبر مدعی شد: این اولین اعتراف علنی ایران به تسهیل رفت و آمد عوامل القاعده در حمله یازده سپتامبر است.

به گزارش ایلنا، اظهارات اخیر محمد جواد لاریجانی، رییس مرکز حقوق بشر قوه قضاییه در خصوص گزارش کمیسیون یازده سپتامبر کنگره آمریکا با واکنش‌هایی از سوی رسانه‌های غرب همراه بود. 

واشنگتن فری بیکون در گزارشی با اشاره به این اظهارات مدعی شد: مقامات ایران برای اولین بار تسهیل حمله تروریستی یازده سپتامبر در آمریکا را پذیرفتند. 

در این گزارش این ادعا مطرح شده که با توجه به صحبت‌های جواد لاریجانی رییس مرکز حقوق بشر قوه قضاییه، ایران رفت و آمد اعضای القاعده و عاملان حملات ۱۱ سپتامبر را تسهیل کرده و اجازه داده بدون اینکه پاسپورت‌هایشان مهر شود، از این کشور گذر کنند.

لاریجانی در گفت‌وگو  با صدا و سیما گفت: «گزارش کمیسیون یازده سپتامبر که یک گزارش تفصیلی است و شخصیت‌هایی مثل لی همیلتون و امثال اینها ریاست این کمیسیون را بر عهده داشتند، در صفحات فکر کنم ۲۴۰ یا ۲۴۱ این گزارش، دو یا سه صفحه راجع به ایران است. یک سوال مطرح کردند که ایران در این قضایا چه نقشی می‌توانسته داشته باشد؟ مجموعه گزارش‌هایی بود که این عناصر القاعده که از عربستان (پادشاهی عربی سعودی) که می‌خواستند بروند افغانستان یا جای دیگری، اینها با پروازها یا زمینی می‌آمدند، دم مرز تقاضا می‌کردند که شما مهرتان را توی پاسپورت ما نزنید، چون اگر دولت عربستان بفهمد ما ایران آمدیم، ما را اذیت می‌کند. بعضی از اینها را هم دولت ما قبول می‌کرد مهر نزند، چون ترانزیت بودند، دو ساعت بودند بعد رد می‌شدند می‌رفتند ولی اطلاعات آمد و رفت‌شان را داشتند. این رو اینها یک جوری گفتند که انگار ایران با القاعده همکاری داشته یا مثلا گفت یک هواپیمایی که داشته از یک جایی عبور می‌کرده، مثلا از یک نقطه‌ای به یک نقطه دیگر در منطقه می‌رفته، ضمن اینکه این خلبان عملیات در آن بوده، یک فرمانده ارتش حزب‌الله هم در یک صندلی دیگر نشسته بود. حالا مجموعه اینها را سر هم کرده بودند که آیا ایران مستقیما یا از طریق حزب الله لبنان با القاعده در این زمینه همکاری کرده یا نه؟ خود جمع‌بندی کمیسیون به طور کلی این است که القاعده به طور کلی دشمن درجه یک ایران بوده...»

بنا بر ادعای این رسانه آمریکایی، این اظهارات اولین اعتراف علنی ایران به تسهیل رفت و آمد عوامل القاعده است که در حمله یازده سپتامبر نقش داشتند. «لاریجانی اعتراف کرده که مقامات ایران پاسپورت عوامل القاعده را برای تسهیل رفت و آمد و جلوگیری از کشف آنها توسط کشورهای خارجی مهر نمی‌زده»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز