خبرگزاری کار ایران

جواد لاریجانی در جمع خبرنگاران:

دولت قرارداد خود را با شرکت خوردو سازی پژو لغو کند/ بهانه‌های اروپایی‌ها در عدم اجرای تعهدات برجام احمقانه است

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۵۶۹

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: به دولت پیشنها دارم که روابط خود را با فرانسه محدود و قرارداد با شرکت پژو را لغو کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در حاشیه همایش سراسری قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در رابطه با تشکیل ستادی با عنوان ستاد حقوق شهروندی در دولت اظهار داشت: دولت هر کاری که در جهت حقوق شهروندی انجام دهد مورد حمایت قوه قضاییه قرار دارد و لازم است مردم با حقوق خود آشنا شوند و منافاتی با وظایف ستاد حقوق بشر ندارد. 

او افزود: منشور حقوق شهروندی که در دولت مطرح شده است دارای اجزای قضایی است و اگر قرار باشد این منشور در حد یک توصیه نامه باشد بی‌فایده خواهد بود. 

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه بیان داشت: ما اعتقاد داریم که منشور حقوق شهروندی باید در قالب یک لایحه ارایه شود و با ادغام با لایحه پیشنهادی آیت الله شاهرودی می‌توانند قوی‌تر و منسجم‌تر شود و نهاد ملی برای آن تشکیل شود. 

لاریجانی ادامه داد: براساس کنوانسیون پاریس تشکیل ستاد حقوق شهروندی نه ملی و نه دولتی است و هر کشوری می‌تواند چنین ستادی را تشکیل دهد. 

او تاکید کرد: برای احقاق حقوق ملت در داخل و خارج از کشور لازم است همه دست به دست هم دهیم. 

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در رابطه با کارشکنی اروپا در اجرای تعهدات برجام و تبعیت کشور‌های اروپایی از امریکا گفت: اروپایی‌ها هم به مانند آمریکا به سمت برجام ستیزی رفته‌اند. 

لاریجانی ادامه داد: بهانه‌های اروپایی‌ها در اجرای تعهدات برجام احمقانه است و بهانه می‌آورند که اگر با ایران کار کنند از سوی آمریکا تحریم می‌شوند اما ما می‌گوییم که شما تعهد کرده‌اید و باید به آن عمل کنید و بهانه تراشی قابل قبول نیست. 

او تصریح کرد: اروپایی‌ها و آمریکا در اجرای تعهدات خود در خصوص برجام کوتاهی کرده‌اند کشور‌های اروپایی می‌گویند که نمی‌گذارند ما به برجام عمل کنیم و آمریکا می‌گوید نمی‌گذاریم برجام اجرا شود و فرقی بین این دو تفاوتی وجود ندارد. 

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تاکید کرد: آن‌ها تعهد کرده بود بعد از برجام تمام تحریم‌ها یک بار لغو شود و باید این کار انجام می‌شد اگر هر از گاهی در جایی یک ال سی برای کشور باز شود در شان کشور ما نیست، کشور ما سال‌ها با تحریم زندگی کرده است و برداشته شدن چند تحریم تاثیری برای ما ندارد. 

لاریجانی در خصوص کارشکنی فرانسه در میزبانی از سران منافقان گفت: وزیر امور خارجه کشور ما با وزیر امور خارجه فرانسه دیداری داشت و هنوز هواپیمای آقای ظریف از خاک فرانسه بلند نشده بود که این کشور از منافقان در خاک خود میزبانی کرد که این توهین به ایران بود. 

لاریجانی افزود: کشور فرانسه در کشور خود تجمعی از داعش تشکیل داده است زیرا به نظر ما منافقان هیچ تفاوتی با داعش ندارد اما مقامات فرانسه عنوان می‌کنند که با منافقان ارتباطی ندارند اما بهتر است این جوک‌های سیاسی را به مردم خودشان تحویل دهند. 

او تصریح کرد: به دولت پیشنهاد دارم که روابط خود را با فرانسه کاهش دهد و قرارداد خود را با شرکت خوردو سازی پژو لغو کند تا شاید صنعت خودرو سازی کشور احیا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز