خبرگزاری کار ایران

پیام حجت الاسلام شهیدی به مناسبت سالگرد قیام خونین پانزدهم خرداد

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۴۵۱

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی به مقام و منزلت همه شهدا و ایثارگران به ویژه شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ ادای احترام کرد.

به گزارش ایلنا، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی به این شرح است:

بسمه تعالی

قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ حرکت تاریخی انسان‌های مجاهدی بود که با پیروی از امام خمینی (ره) اعتراض خود را در مخالفت با سیاست‌ها و اقدامات استبدادی و ضد دینی رژیم شاهنشاهی مطرح نمودند. در این قیام علی رغم فضای خفقان حاکم، ملت ایران با یکپارچگی و بیداری و اراده‌ای مصمّم به مقابله با حکومت ظلم و حامیان استعمارگر آن برخاستند.

زمینه‌های این قیام ضد استبدادی و ضد استعماری، با تدبیر امام خمینی (ره) در ماه محرم شکل گرفت و آغاز راهی بود که فرهنگ ایثار و شهادت را با تأسی از قیام عاشورای حسینی دوباره زنده کرد. امروز که ایران اسلامی با اقتدار و عظمت ایستاده است به مدد ایثار اقشار مختلف مردم مسلمان ایران است که در ادوار مختلف تاریخی برای این کشور با گام‌های محکم و اعتقادی راسخ گام برداشتند.

درخشش حضور و حرکت وسیع و یکپارچه مردم مسلمان ایران در این روز بزرگ، تحقق آمال و آرزوهای ملت مسلمان ایران را در انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ رقم زد.

در سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد، ضمن ارج نهادن به مقام و منزلت همه شهدا و ایثارگران بر ارواح پر فتوح جمله شهدای اسلام و انقلاب اسلامی، به ویژه شهدای قیام خونین پانزده خرداد درود می‌فرستیم و راه روشن امام خمینی (ره) را با تبعیت از مقام عظمای ولایت به ثبات قدم، می پوییم.

سید محمد علی شهیدی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز