خبرگزاری کار ایران

مطهری در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در مسکو:

خمینی کبیر آرمان ملت ستمدیده فلسطین را برای همیشه زنده نگه داشت

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۲۳۳

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) هم زمان با لیالی قدر در مسکو حضور یافت.

به گزارش ایلنا، علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته - ۱۳ خرداد ۱۳۹۷- در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) هم زمان با لیالی قدر در مسکو حضور یافت.

در بخشی از این مراسم نایب رییس مجلس شورای اسلامی در سخنانی با اشاره ویژگی های شاخص و منحصربفرد رهبر کبیر انقلاب گفت: امام راحل امت، انقلابی را راهبری کرد که با گذشت چهار دهه همچنان منشا اثر و برای همه آزادیخواهان جهان، الهام بخش است.

علی مطهری با تبیین ابعاد مختلف شخصیت امام راحل گفت: خمینی کبیر، از بزرگ‌ترین فقها و علمای بزرگ در جهان اسلام بود که با تکیه بر استکبار ستیزی و وحدت جهان اسلام، آرمان ملت‌های آزاده، بویژه آرمان ملت ستمدیده فلسطین را برای همیشه زنده نگه داشت.

مطهری افزود: امام (ره) با ساده زیستی و توجه مداوم به محرومان و مستضعفان، حقیقت جویی و عدالتخواهی را در سرلوحه زندگی پربرکت خویش قرار داده بودند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در رأس هیأتی پارلمانی بنا به دعوت ویاچسلاو والودین رییس دومای فدراسیون روسیه جهت شرکت در همایش بین المللی توسعه نظام های پارلمانی به مسکو سفر کرد.

همایش توسعه نظام پارلمانی به مدت دو روز در مسکو به ابتکار دومای روسیه با حضور هیأت های پارلمانی از کشورهای مختلف جهان با هدف تبادل تجارب و بررسی شیوه های دستیابی به اهداف جدید روابط حقوقی و جنبه های کاربردی حکومت داری مدرن برگزار می شود.

مطهری در مدت اقامت خود در مسکو با همتایان روس خود در دوما و شورای فدراسیون روسیه دیدار خواهد کرد و پیرامون موضوعات مورد علاقه طرفین و راهکارهای توسعه و گسترش ارتباطات در عرصه های مختلف فیمابین بحث وگفتگو خواهد کرد.

لازم به ذکر است رمضانعلی سبحانی فر رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و روسیه نیز در این همایش حضور دارد و در حاشیه آن با مقامات پارلمانی دومای روسیه دیدار خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز