خبرگزاری کار ایران

مولاوردی:

انسانیت‌زدایی سهم زیادی در رواج تبعیض و خشونت علیه زنان داشته است/ بدون مشارکت زنان نمی‌توان راه حلی برای برخی از مشکلات پیدا کرد

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۱۷۸

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی تاکید کرد: دور نگه داشتن زنان از فعالیت‌های جامعه باعث شده که مسائل و مشکلاتی به وجود آید. امروزه این واقعیت است که بدون مشارکت زنان نمی‌توان هیچ راه حل پایداری برای مشکلات تهدیدآمیز اجتماعی، اقتصادی و سیاسی پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا ، شهیندخت مولاوردی در نخستین کنگره سراسری حقوق بشر زنان با بیان این که امروز دو دستور تصویب اساسنامه و انتخاب شورای مرکزی انجام می‌شود، گفت: از سال ۸۰  پروانه فعالیت خود را از وزارت کشور دریافت کردیم ، البته باید بگویم آن زمان ما برای یک تشکل صنفی و تخصصی درخواست دادیم.

وی ادامه: آن زمان به دلیل این که اسم جمعیت حمایت از حقوق زنان را داشتیم وزارت کشور به ما پروانه فعالیت حزب را داد.

مولاوردی تاکید کرد: جمعیت در چارچوب قانون اساسی فعالیت می‌کند، هسته اولیه از ۹ نفر تشکیل شد.

وی افزود: به مرور به این نتیجه رسیدیم که زنان به تنهایی نمی‌توانند اهداف را پیش ببرند بنا براین از مردان هم کمک خواستیم تا فعالیت‌های انسانی‌مان را به خوبی پیش ببریم.

مولاوردی ادامه داد: در دولت‌های نهم و دهم علی رغم خیزهایی که برداشته شد هیچ گشایشی صورت نگرفت، در دولت یازدهم هم همزمان با مسئولیت بنده بنا شد جمعیت فعالیت نکند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی ادامه داد: از این به بعد جمعیت تشکلی است که به استناد آئین نامه وزارت کشور تشکیل شده است.

وی ادامه داد: هدف ما در این تشکل گسترش و تقویت فرهنگ احترام به حقوق بشر زنان در سراسر جهان است.

مولاوردی با اشاره به راهبردهای جمعیت سراسری حمایت از حقوق بشر زنان گفت: از اهم کارهایی که انجام خواهیم داد؛ شناسایی وضعیت، جریان سازی، ترویج فرهنگ حمایت از زنان و حساسیت آفرینی نسبت به حقوق زنان است.

وی ادامه داد : به غیر از زنان، مردان هم می‌توانند عضو جمعیت حمایت از حقوق زنان باشند.

مولاوردی خاطرنشان کرد : از سال ۸۰ به این طرف یازده میلیون تومان یارانه از سوی وزارت کشور دریافت کردیم.

وی خطاب به حضار گفت: این چند وقت از من سوال می‌شود چرا تعدد جمعیت زنان زیاد است و چرا ادغام نمی‌شوید؟ باید بگویم از سال ۸۰ ما برای این کار اقدام کردیم البته پایه‌های جمعیت از سال‌ها قبل با غلبه گفتمان اصلاح طلبی و طرح نظریه گفت‌وگوی تمدن‌ها گذاشته شد.

مولاوردی اظهار داشت: چرا حقوق بشر؟ در دهه سوم انقلاب اسلامی که جمعیت شکل گرفت و هم اکنون که ۷۰ سال از صدور اعلامیه جهانی بشر می‌گذرد بیش از هر زمان دیگری نقض حقوق بشر صورت می‌گیرد که ضروت این امر بیشتر نمایان می‌شود.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که توجه‌ها جلب کرده است نقش زنان در تحقق آرمان‌ها و ارزیابی شعارها به شمار می‌رود، زنان برای تحول در توسعه و سیاست تلاش‌ها کرده‌اند.

وی تاکید کرد: دور نگه داشتن زنان از فعالیت‌های جامعه باعث شده که مسائل و مشکلاتی به وجود آید. امروزه این واقعیت است که بدون مشارکت زنان نمی‌توان هیچ راه حل پایداری برای مشکلات تهدیدآمیز اجتماعی، اقتصادی و سیاسی پیدا کرد.

مولاوردی بیان کرد: از قدیم‌الایام زنان نصف انسان کامل محسوب شده‌اند که این انسانیت‌زدایی سهم بسزایی در رونق و رواج انواع تبعیض خشونت، نابرابری علیه زنان داشته است.

مولاوردی با بیان این که به نظر بعضی‌ها حقوق زنان اگرچه مهم است اما حقوق بشر نیست، گفت:  یکی از پر مناقشه‌ترین مسائل، مسئله حقوق زنان است. می‌توان همه حقوق حقه زنان را باور داشت. همه حقوق بشر برای همه انسان‌ها و بشر است و ما با اعتقاد به حقوق انسانی حرکت‌های خودمان را تنظیم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز