خبرگزاری کار ایران

اصغرزاده در افطاری حزب همبستگی:

اصلاح‌طلبی هنوز یک راه حل است/ باب گفت‌وگوی ملی باید باز شود/ در مساله سیاست و امنیت باید نگاه جدیدی در حکومت شکل بگیرد

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۸۶۰

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اصلاح‌طلبان نمی‌توانند مردم را رها کنند مردم باید سخنگوهای واقعی خودشان را در حکومت داشته باشند برای این منظور باب گفت‌وگوی ملی باید باز بشود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مراسم افطاری حزب همبستگی عصر امروز با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رهامی، محمدرضا عارف، علی صوفی و جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب حضور داشتند.

ابراهیم اصغرزاده در این مراسم  گفت: مردم امروز می‌خواهند روحانیت در کنارشان باشد و به آنها پاسخ بدهد ولی آیا این روحانیت همان روحانیتی است که که امام خمینی می‌گفت که اگر دو ساعت این رادیو و تلوزیون را به من بدهید من به اندازه تمام زمانی که پهلوی مدیریت کرده مردم را هدایت خواهم کرد؟ چرا مردم اگر کسی کاری می‌کند به پای روحانیت می‌نویسند؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: وقتی کسی تخلف می‌کند چرا باید به پای روحانیت بنویسند؟ سعید طوسی چه ربطی به روحانیت دارد؟ چرا در جامعه باید باید نسبت به یک گروه یا قشر که بخشی از آن در همین جلسه ما هستند و ما آنها را می‌شناسیم‌ و آدم‌های متشخص و محترمی هستند موضوعاتی را ربط داد؟ آیا تمام روحانیت را باید زیر سوال برد و گفت که این وضعیت فعلی را ما باید به پای همه روحانیت بنویسیم؟

دبیرکل سابق حزب همبستگی تصریح کرد: حالا یک فرد روحانی به صدا و سیما می‌رود و حرفی را می‌زند بچه من می‌گوید آیا اسلام این است؟ وقتی یک روحانی بدفکر آنجا می‌نشیند و حرف نادرست می‌زند همه فکر می‌کنند که اسلام و روحانیت و امام خمینی و انقلاب این چیزهایی است که این چند نفر گفته‌اند.

وی افزود: کدام جامعه و کدام گروه اینقدر دارد هزینه می‌پردازد؟ من از روحانیون خواهش می کنم، حیف است که به اسم شما این کارها می‌شود من می‌دانم که شما اصلا علاقه‌مند نیستید که اسلام، خرافه‌ای باشد شما اصلا راضی نیستید به خیلی از کارها، پس چرا باید به اسم شما تمام شود؟ پایش بایستید شما در موقعیتی هستید که دیگران نباید از شما استفاده کنند.

اصغرزاده اظهار کرد: فکر نکنیم که اگر یک نظامی رئیس‌جمهور این مملکت شود باعث می‌شود روحانیت را اعتلا ببخشد. روحانیت باید حواسش باشد اگر ناتوان باشد در این سیستم به پای روحانیت و اسلام نوشته می‌شود.

وی اضافه کرد: برخی از اصولگراها متاسفانه به اسم روحانیت کارهایی می‌کنند که هزینه‌اش را باید روحانیت بپردازد. این واقعا باعث تاسف است به ۴۵ میلیون نفر  می‌گویند از تلگرام خارج شوید و بیرون نمی‌آیند. وقتی صحبت عدم تعادل ارز و دلار می‌شود حدود ۵۰ میلیارد دلار از سرمایه این کشور از این بانک‌ها خارج می‌شود که از این میان ۲۰ میلیارد دلار زیر فرش‌ها می‌رود چه اتفاقی در این کشور می‌افتد؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: اصلاحات به عنوان یک راه حل برای جمهوری اسلامی با کمک روحانیت مترقی متولد شد. الان هم اصلاح‌طلبی هنوز یک راه حل است. حرکت دیروز مجلس و رایی که آقای عارف آورد به نظر من یک مسیر هویت بخشی به جریان اصلاح‌طلبی بود.

وی تصریح کرد: گفت‌و‌گو باید با مردم شروع شود. گفت‌وگو پشت درب‌های بسته بین اصولگراها و اصلاح‌طلبان آخرش همین می‌شود که «اصلاح طلب اصولگرا دیگر تمام است ماجرا». اصلاح‌طلبان نمی‌توانند مردم را رها کنند مردم باید سخنگوهای واقعی خودشان را در حکومت داشته باشند برای این منظور باب گفت‌وگوی ملی باید باز بشود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: چرا باید بسیاری از اصلاح‌طلبان و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی با تجربه در گوشه و کنار این کشور دیدگاه‌ها و نظراتشان خاک بخورد و به کار گرفته نشود؟ چرا فکر می‌کنید این‌ها باید کنار گذاشته بشوند؟ چرا مساله حصر را حل نمی‌کنید؟ ما هم در مساله سیاست و هم در مساله امنیت محتاج این هستیم که نگاه جدیدی در حکومت شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: من دست حکومت را می‌بوسم ولی مسئولان باید از حوادث دی ماه و از حوادث اعتصاب کامیون‌دارها و از این اتفاقاتی که در باب ارز و اقتصاد رخ داد درس بگیرند. 

این فعال سیاسی یادآور شد: به نظر من باید در نگاهمان به مردم در گفت‌وگوی با مردم در توجه به نهادهای مدنی تجدیدنظر کنیم. چون نهادهای مدنی کمک کار اخلاق هستند و شما فقط به اسم دین و اخلاق نمی‌توانید.

وی افزود: در دوره اصلاحات کجا این همه فساد بود کجا این همه رانت‌خواری بود و کجا این همه رشوه‌خواری و فساد و چیزهای متفرقه بود؟ این فسادی که الان شما می‌بینید یک نمونه آن اتفاقی است که در کهریزک افتاد و نمونه‌های زیادی داریم که این‌ها ریشه‌های اصلاح طلبی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز