خبرگزاری کار ایران

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوال جعفرزاده:

اگر مدیرانم تخلف کرده باشند در مجلس پاسخ می‌دهم/ اجازه دهید اول دیوان محاسبات به پرونده‌ها رسیدگی کند

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۰۹۹

وزیر بهداشت در صحن مجلس گفت: اگر از من می خواهید برخورد کنم باید اول دیوان محاسبات رای دهد و تا موقعی که این کار را نکرده از این پرونده ها در این ۵ سال از این پرونده ها بسیار داشتیم که براعت خورده و اگر این براعت خورد چی؟مگر در حکومت حضرت علی تخلف صورت نمی گرفت آنجا که ثابت شده بود اینجا که هنوز ثابت نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا سیدحسن قاضی زاده هاشمی صبح امروز در صحن علنی مجلس در پاسخ به سوال غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره سوءتدبیرها و بروز تخلفات که بعضا موجب دست درازی به بیت المال می‌شود و اینکه چرا از منابع دانشجویان برای کارکنان پرداخت‌هایی صورت می‌گیرد، گفت: از حساسیت آقای جعفرزاده تشکر می کنم و ولادت امام حسن را تبریک می‌گویم اما شما نمایندگان تجربه اجرایی را دارید و به صرف اینکه پرونده‌ای در مرحله بازرسی است به معنای قطعی بودن بروز تخلف نیست بلکه در هیات‌های تجدیدنظر باید بررسی شود و در صورت نیاز رای صادر می‌شود.

وی با اشاره به مراحل تشکیل پرونده بر اساس استدلالی که شده است، گفت: این‌ها از مدار رسیدگی خارج شده و بعضا مواردی هست که ما هم اعتراض می‌کنیم و در حال رسیدگی است و اگر به نوعی قانع نشدند در صدور رای حاکم شهر دادستان حکم را صادر می‌کند و در بعضی موارد برائت صادر شده است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: یکی از معیارهای ما این است که مدیران دست پاک باشند و آنچه برای ما مهم است امانتداری و اخلاق است و به هیچ وجه بخششی در کار نیست و در برخورد با متخلفان جدی هستیم. وزارت بهداشت با چند ده هزار میلیارد تومان جزو دستگاه‌هایی بود که کمترین واخواهی را داشت و مدیر صندوق در وزارت بهداشت سال‌ها تصدی این ماموریت را داشتند که کارنامه درخشانی داشتند و در هر دستگاهی شاید تخلفی صورت بگیرد اما رسیدگی در مسیر قانون باید باشد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: برای این سوال خیلی وقت گذاشتم بالغ بر شش ساعت در کمیسیون بررسی شده است و قرار ما این شد که بگذارید دیوان رای دهد و پس از آن ما جواب دهیم من خواهش می‌کنم بخاطر اینکه حفظ حرمت آبروی افراد در ماه رمضان دوچندان است از سوالشان صرف نظر کنند تا دیوان رسیدگی کند. در مرحله بازرسی کمتر مدیری است که پرونده نداشته باشد. اجازه دهند که مرحله بازرسی به شعبات برود و اگر دادستان قانع نشد به هیات مستشاری می‌رود و پس از آن نزد قاضی خواهد رفت. من فکرمی کنم ایشان صبر انقلابی داشته باشند و من وظیفه‌ام است که یکی از مدیران اگر تخلف کرده باشند در مجلس پاسخ دهم.

وزیر بهداشت در بخش دوم از دفاعیات خود گفت: خواهش من را قبول نکردند که از سوال خودشان صرف نظر کنند. صندوق رفاه دانشجویان در زمان آقای مشکینی ۲۶۷ میلیارد بود و الان ۶۲۳ میلیارد شده است و از میزان وام‌هایی هم که می‌توانسته بدهد ۵۰ میلیارد بیشتر وام داده و تا ۳۰۰ درصد بیشتر افزایش داشته است. حسابرسی هم در سال ۹۲ و در سال‌هایی که مدیریت کردند وضعیت را مطلوب دانسته‌اند.

وی تاکید کرد: ورود به هرکدام از این بندها در حوصله این ۷ دقیقه نیست. مواردی باید به دادگاه برود و این تهمت است و اگر رسیدگی شد و ثابت شد این درست است اگر مابقی هم اعلام برائت شد آن وقت چه می‌شود؟

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اهمیت حفظ آبرو در اسلام گفت: زود قضاوت نکردن از آمورزه‌های اسلام است و ما که تریبون داریم باید خیلی مراقب باشیم. بنابراین آنچه که مسلم است آبروی مومن را بردن جنگ با خدا است. رسوا نمودن مومن خارج شدن از ولایت است.

وی اظهار کرد: آقای مشکینی رییس صندوق رفاه هستند که ایشان را  متهم می‌کنند ایشان پدرش شهید شدند. من سنم بالاتر از جعفرزاده است خواهش می‌کنم رعایت کنند. اگر از من می‌خواهید  برخورد کنم باید اول دیوان محاسبات رای دهد در این ۵ سال از این پرونده ها بسیار داشتیم که برائت خورده است. مگر در حکومت حضرت علی تخلف صورت نمی‌گرفت آنجا که ثابت شده بود اینجا که هنوز  ثابت نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز