خبرگزاری کار ایران

محسنی اژه‌ای:

گزارش مجلس درباره دوتابعیتی‌ها هنوز به دست دادستانی نرسیده است/ افراد دارای گرین کارت متفاوت هستند

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۳۸۷

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه گزارش دوتابعیتی‌ها هنوز به دست دادستانی نرسیده است، تاکید کرد: طبق گزارش افراد دارای گرین‌کارت‌ داریم. کسانی که دوتابعیتی نیستند ولی گرین کارت دارند؛ این هم خلا قانونی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای نشست خبری عصر امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد جزئیات جدید هویت مدیران دوتابعیتی گفت: گزارشی که در مجلس خوانده شده هنوز رسما به دادستانی کل کشور نیامده است. گاهی این ارسال زمان می‌برد، مثلا تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اخیرا به دست قوه رسید.

وی ادامه داد: هنوز گزارش رسمی مجلس به دست ما نرسیده است اما دادستانی قبلا خودش این موضوع را دنبال می‌کرد و مواردی را به وزارت اطلاعات اعلام کرده بود. اینها دو تابعیتی بودند و کنار گذاشته شده‌اند و برخی خودشان خدمت‌شان تمام شده بود.

این مقام عالی قضایی با اشاره به پاسخ وزارت اطلاعات به نامه دادستانی درباره دوتابعیتی‌ها اظهار داشت: وزارت اطلاعات گفت دوتابعیتی که الان مدیر باشد، نداریم. قوه قضاییه گفته بود تعدادی هستند. وزارت اطلاعات گفته بود الان مدیر نیستند. مواردی بود که به صورت مشاوره‌ای به کار گرفته‌اند و گفتند خلا قانونی داریم چون قانون می‌گوید فردی نمی‌تواند به استخدام دولت در بیاید که دوتابعیتی باشد. این فردی که مشاور است استخدام دولت هست یا نه؟ این از نظر قانونی استخدام رسمی نیست.

محسنی اژه‌ای افزود: به نظر می‌رسد در همین تحقیق و تفحص مجلس خود آقایانی که عضو هیات بودند، قبول داشتند این خلا وجود دارد و پیشنهاد دادند، مرتفع شود. چه فرقی می‌کند یک نفر دوتابعیتی مسئولیت حساس داشته باشد ولی مستخدم دولت نباشد.

وی با بیان اینکه ما در بانک مرکزی و برخی وزارت‌خانه‌‌‌ها افرادی داشتیم که به عنوان مشاور خدمت می‌کردند، تصریح کرد: شنیدم عذر این‌ها هم خواسته شده است.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه کسانی که گرین کارت دارند با دوتابعیتی متفاوت هستند، خاطرنشان کرد: طبق گزارش افراد دارای گرین‌کارت‌ داریم. کسانی که دوتابعیتی نیستند ولی گرین کارت دارند؛ این هم خلا قانونی است. آیا این تعداد نفری که در گزارش مجلس مطرح شده را یکسان دیدند یا جدا کردند، نمی‌دانیم. باید گزارش به دست قوه برسد.

محسنی اژه‌ای در مورد اینکه اگر خانواده وزیر خارج از کشور باشند چه می‌شود؟ ابراز داشت: منع قانونی نداریم ولی باید مورد توجه دستگاه‌های اطلاعاتی ما باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز