خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری قزوین:

۳۳۰ نفر از زندانیان استان نیازمند کمک مالی هستند

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۲۸۰

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در حال حاضر ۳۳۰ نفر از زندانیان استان نیازمند کمک مالی هستند که امیدواریم با تلاش مسئولان و خیرین بتوانیم موجبات آزادی این افراد را فراهم کنیم.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام نورالله قدرتی در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان آبیک گفت: در آیات الهی بارها به موضوع احسان اشاره شده است و احسان و نیکوکاری در بین تمام جوامع، ادیان و مذاهب وجود دارد.

 وی افزود: زمانی که انسان دست دیگران را می گیرد و نیکی می‌کند در واقع به خودش نیکی کرده است چون با این عمل موجب بخشیده شدن گناهان خود می شود و رضایت الهی را کسب می کند.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه  تصریح کرد: امروزه بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی خانواده زندانیان را تهدید می کند پس در برخورد با بسیاری از مجرمان باید تلاش کنیم که زندان و حبس به عنوان  آخرین مجازات در نظر گرفته شود که این موضوع باید مورد توجه قضات قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی اظهار داشت: زمانی که شخصی مرتکب جرمی ناخواسته و غیر عمد می شود و زندان می رود علاوه بر اینکه او را مجازات کرده ایم، خانواده او را نیز به دلیل قرار گرفتن در شرایط سخت اجتماعی مجازات می کنیم، بنابراین توجه به موضوع کاهش جمعیت کیفری موجب کاهش آسیب های اجتماعی خانواده زندانیان می شود.

رییس کل دادگستری استان قزوین به سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان ها در قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: از اولویت ها و سیاست های اصلی دستگاه قضایی کاهش جمعیت کیفری زندان ها است که این موضوع را در دادگستری استان با جدیت دنبال می کنیم و تلاشمان بر این است با استفاده از ظرفیت های قانونی همچون مجازات های جایگزین حبس نگذاریم در بسیاری از جرائم غیرعمد تعداد زندانیان افزایش یابد.

وی در ادامه افزود: مردم باید این موضوع را بدانند که زندان در بسیاری از موارد جای مناسبی برای تربیت افراد نیست بلکه بسیاری از مجرمین باید در کنار جامعه اصلاح شوند لذا باید نگاه مردم و جامعه به حبس و زندان تغییر کند اما در برخورد با مجرمین خشن و کسانی که تکرار جرم دارند و امنیت عمومی را خدشه دار می کنند، این امر صدق نمی کند و دستگاه قضایی با چنین مجرمینی با جدیت برخورد خواهد کرد.

این مقام قضایی استان به برگزاری جشن گلریزان در تمام شهرستان های استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳۳۰ نفر از زندانیان استان نیازمند کمک مالی هستند که امیدواریم با تلاش مسئولان و خیرین بتوانیم موجبات آزادی این افراد را فراهم نماییم که مجموع بدهی این افراد ۳۴ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز