خبرگزاری کار ایران

آیت الله نوری همدانی:

جدایی حوزه و دانشگاه سیاست غرب بود/ آموزش و پرورش باید برای انقلاب اسلامی کادر سازی کند

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۱۱۱

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: آموزش و پرورش باید طبق فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) برای انقلاب اسلامی کادر سازی کند زیرا فرهنگ اسلام و اهل بیت (ع) فرهنگ عدالت و صداقت بوده و انقلاب اسلامی آن را احیاء کرده است.

به گزارش ایلنا، این مرجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار با محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان اهمیت شغل معلمی و جایگاه آموزش و پرورش اظهار کرد: فرهنگیان و معلمان حق بزرگی برگردن جامعه دارند زیرا یکی از مهمترین مسئولیت ها در جامعه بر عهده آنان بوده و آن مسئولیت، تربیت افراد جامعه است.

وی افزود: کتب درسی و سبک پرورش باید سازگار با فرهنگ اسلام و اهل بیت (ع) باشد؛ زیرا مهمترین سرمایه کشور یعنی جوانان و بهترین سرمایه انسان یعنی جوانی در اختیار آموزش و پروش است.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر لزوم برگرداندن علوم و همچنین افتخارات به جایگاه اولیه خود گفت: غرب بعد از جنگ صلیبی افتخارات علمی ما را به غارت بردند و به نام خود ثبت کردند.

آیت‌الله‌ نوری همدانی بازشناسی اسلام از سوی مسلمانان را مورد تأکید قرار داد و گفت: در زمانی که با هجمه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دشمن مواجه هستیم، بازشناسی اسلام و فرهنگ اسلامی دارای اهمیت بسیاری است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیاتی از سوره عبس اظهار کرد: انسان باید توجه داشته باشد که علم خود را از چه کسانی می‌گیرد، درگذشته دانشمندان و مردم را به سمت غرب سوق داده و متکی به غرب کرده بودند، اما وقوع انقلاب اسلامی وابستگی به غرب را از بین برد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه جدایی حوزه و دانشگاه سیاست غرب بود، تصریح کرد: وظیفه ما بازگشت دادن تمدن و تعلیم و تربیت به اسلام و فرهنگ اسلامی باشد، باید فرهنگ اهل‌بیت (ع) را زنده کرده و با همین فرهنگ به جنگ دشمنان برویم.

آیت‌الله‌ نوری همدانی با اشاره به اهمیت و جایگاه پیاده‌روی اربعین عنوان کرد: فرهنگ عاشورایی فرهنگ انسان‌ساز بوده و فرهنگ اسلامی فرهنگی پویا و در حرکت است که زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز