خبرگزاری کار ایران

واکنش «راشاتودی» به ادعاهای پومپئو؛

«دستورات احمقانه» و «تاکتیک متکبرانه» واشنگتن، اروپا را به سمت ایران، روسیه و چین سوق می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۴۷۶

ادعاهای مطرح شده از سوی وزیر خارجه آمریکا درباره ایران و درخواست‌های ۱۲ گانه ایالات متحده از ایران برای توقف کامل غنی‌سازی اورانیوم و ساخت موشک‌هایی که بارها ایران تاکید کرده جنبه دفاعی دارد، با واکنش رسانه روس راشا‌تودی همراه بود.

به گزارش ایلنا «راشاتودی» در گزارشی ادعاهای پمپئو را «دستور احمقانه آمریکا» خواند که می‌تواند اروپا را به سمت تعمیق روابط با روسیه، چین و ایران سوق دهد. 

در یادداشتی که در این رسانه روسی منتشر شده به سفر اخیر «آنگلا مرکل» به روسیه و دیدار با پوتین در شهر سوچی اشاره و گفته شده که دیدار روز جمعه میان صدراعظم آلمان و رییس‌جمهور روسیه در مقابل رفتار «خجالت‌آور» واشنگتن در قبال متحدان اروپایی‌اش انجام شد. 

نویسنده این یادداشت با اشاره به هشدارهای دولت ترامپ به کمپانی‌ها و بانک‌های اروپایی در مورد بازگشت تحریم‌های ثانویه علیه ایران نوشت: «ترامپ توافق هسته‌ای را پاره و تهدید کرده تحریم‌ها علیه ایران را بار دیگر اعمال خواهد کرد. اگر این تهدیدها عملی شود و تحریم‌های ثانویه علیه کمپانی‌های اروپایی اعمال شود، منجر به از دست رفتن میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری اروپایی‌ها در ایران خواهد شد.»

بر اساس این گزارش به نظر می‌رسد آمریکا از تاکتیک گرفتن دست بالا در برابر اروپایی‌ها استفاده می‌کند و به طور یک‌جانبه به شرکای اروپایی‌اش برای پذیرش اولویت‌های استراتژیک خود فشار می‌آورد. آنچه از همیشه روشن‌تر است این است که واشنگتن به طرز متکبرانه‌ای منافع اروپایی‌ها را نادیده می‌گیرد. تهدید به تحریم کسب‌وکارهای اروپایی که به طور قانونی وارد تجارت با ایران شدند یکی از مثال‌های کوچکی است که نشان می‌دهد چطور واشنگتن به متحدانش بی توجه است. 

نویسنده این یادداشت سفر مرکل به سوچی را «سفر صمیمانه قدرتمندترین رهبر اروپا به روسیه» خوانده و نوشت: اروپا یاد می‌گیرد که از توسعه روابط با روسیه بیش از پیگیری سیاست‌های خودخواهانه و خصمانه آمریکا نصیبش خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز