خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در پاسخ به ایلنا:

بیماران خاص نگران تامین داروهای خود نباشند/ مدام وضعیت را رصد می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۳۹۱

وزیر بهداشت، درمان و آموزش گفت که بیماران خاص نگران نباشد وضعیت تامین داروهای آنها مدان رصد می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در پایان جلسه امروز هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت تامین داروهای بیماران خاص و نگرانی هایی که در این رابطه پس از خروج آمریکا از برجام وجود دارد، عنوان کرد: جای نگرانی نیست بیماران خاص هم نباید نگران باشند.

 وی افزود: دارو موجود است معاون اجتماعی بنده با انجمن بیماری‌های خاص‌ دائم جلسه دارد اگر مشکلی در شهری یا روستایی وجود دارد آن را برطرف می‌کنیم.

وزیر بهداشت درباره اینکه قرار بود خودگردانی بیمارستان‌ها حذف شود، گفت: من این را نگفتم ولی آرزو دام این اتفاق بیفتد و بیمارستان‌ها به صورت اقتصادی و مستقل بتوانند اداره شوند و آیین‌نامه آن را هم ابلاغ کردیم البته این مساله فعلا اختیاری است و هر کسی بخواهد می‌تواند بیمارستان را به صورت اختیاری اداره کند تا در حوزه اداری و مالی فعال‌تر و چابک‌تر باشد و وابسته به دانشگاه و آقا اجازه نباشد. در عین حال اگر تخلفی هست گزارش بدهید اگر بیمارستانی خارج از مصوبه هیات وزیران مطالبه ‌ای داشته با ۱۹۰ تماس بگیرند و اطلاع‌دهند. این‌ها حدس است باید نمونه معرفی کنید بیماران اورژانس را موظف به پذیرش هستیم صرف نظر از دارایی مالی آنها اگر حدس و گمانی دارید آن را مطرح نکنید.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که قرار بود برخی داروها از لیست کالاهای اساسی خارج شود، گفت: این‌ها همه شایعه است به شایعات توجه نکنید به اندازه کافی دیگر رسانه‌ها روی اعصاب مردم راه می‌روند ما به این کار دامن نزنیم ما هیچ تصمیمی جدای از آنچه در دو سال اخیر اتفاق افتاده نداریم. مراقبت می‌کنیم آسیبی از این بابت به مردم وارد نشود و اگر هم وقتی تلاطمی در این دو ماه اتفاق بیفتد مطمئن باشید مهمترین کار ما تامین دارو و تجهیزات پزشکی و مراقبت از افزایش قیمت است و در عین حال قبل از آن به تامین و دسترسی آن توجه می‌کنیم.

وی درباره وضعیت‌داروها پس از بازگشت تحریم‌ها گفت: تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند مشکلی برای ما ایجاد کند اما اگر به شرایط قبل برگردیم و تحریم‌های سازمان ملل اتفاق افتد ایجاد مشکل می‌کند و باید صادق باشیم. باید آماده باشیم اگر آن شرایط اتفاق افتاد در غذا و دارو برای مردم مشکلی ایجاد نشود.

وزیر بهداشت درباره ایجاد مشکل برای ۹۳ بیمار بر اثر مصرف داروی بی‌کیفیت تالاسمی گفت: این مساله را تایید نمی‌کنم باید مدرک نشان دهید که چه کسی این حرف را زده رقابت بین شرکت‌ها زیاد است اگر دارویی است که تولید داخل داریم طبیعی است که برخی نخواهند بازار را از دست دهند و ادعاهایی را مطرح می‌کنند این‌ها باید از لحاظ علمی ثابت شود در فضای مجازی این‌مسائل را می‌بینم و برای من راحت است که ببینم پشت این مسائل چیزی جز پول و سودجویی نیست .

‌قاضی‌زاده هاشمی گفت: دارو وقتی وارد بازار می‌شود از فیلترهای سختی عبور می‌کند و برای تایید یک دارو حداقل دو سال باید مطالعه شده باشد اگر انجمن علمی یا اساتید شناسنامه‌دار در موضوعی تردید دارند آن را قبل از طرح در رسانه‌ها به ما اعلام کنند. مطمئن باشید آنچه سرمایه اصلی ما است اعتماد مردم است و آن را به راحتی از دست نمی‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز