خبرگزاری کار ایران

ربیعی در صحن علنی مجلس:

تفاهمنامه فرانشیز را به وزارت بهداشت ارسال کرده‌ایم/ پوشش بیمه‌ای در سیستان و بلوچستان ۳۳ درصد است

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۹۲۹

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پایگاه اطلاعاتی رفاه ایرانیان امروز هم مورد استفاده سازمان بیمه سلامت است. اتلاف منابع در جایی صورت می‌گرفت که دفترچه مازاد و همپوشانی‌هایی داشت. در گام اول با پایگاهی اطلاعاتی که ایجاد شده این دفترچه‌ها حذف و امکان سواستفاده از بین رفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی ربیعی پیش از ظهر امروز در جریان سوال از حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان از وی گفت: رئیس‌جمهور آمریکا از زمانی که به قدرت رسیده، عده‌ای در گوشه و کنار جهان به خاک و خون کشیده یا محروم می‌شوند.

وی ادامه داد: کشته شدن بیش از ۴۰ نفر و زخمی شدن بیش از دو هزار نفر از فلسطینیان را به تمامی مسلمانان جهان تسلیت عرض می‌کنم.

این عضو دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در سال ۹۵ به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش‌بینی شد که در بودجه سال ۹۵ به رفع هم‌پوشانی اشاره شود، اظهار داشت: این امر در سال ۹۵ ابلاغ شد و آیین‌نامه اجرایی آن سه ماه طول کشید که به وزارتخانه ابلاغ شود. در پایان این سال با تصویب مجلس در قانون برنامه ششم مسئولیت این امر از دوش وزارت تعاون برداشته شد ولی به دلیل مسئولیت مشترک با سازمان‌های بیمه‌گر اقداماتی داشته‌ایم.

ربیعی با بیان اینکه اقدامات قابل توجهی در این مدت صورت گرفته و زیرساخت‌های مناسبی صورت گرفته است، تصریح کرد: حذف دفترچه‌های مازاد افراد زیرساخت‌هایش آماده شده و براساس این زیرساخت‌ها کار دنبال می‌شود. یکپارچه‌سازی سازمان‌های بیمه‌گر در آن زمان ابلاغ شد. این مسئله به صورت پایلوت در چند استان اجرا شد و به یک بخشنامه سراسری تبدیل و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه پایگاه اطلاعاتی رفاه ایرانیان امروز هم مورد استفاده سازمان بیمه سلامت است، خاطرنشان کرد: اتلاف منابع در جایی صورت می‌گرفت که دفترچه مازاد و همپوشانی‌ها داشت. در گام اول با پایگاهی اطلاعاتی که ایجاد شده این دفترچه‌ها حذف و امکان سواستفاده از بین رفت. ۶۲ درصد از هم‌پوشانی متعلق به روستاییان است. روستاییان پایه یک خود را از روستا می‌گیرند و سطح دو خدمات را از سازمان تامین اجتماعی دریافت می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: حذف این هم‌پوشانی برای روستاییان مسائل اجتماعی ایجاد می‌شود. در واقع حذف یکی از سطوح خدماتی سطح یک یا دو برای روستاییان موجب فشار می‌شد.

ربیعی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت براساس برنامه ما یک دفترچه‌ای را دنبال می‌کند که از سال ۹۶ اجرا می‌شود، ابراز داشت: براساس شواهد و مدارک موجود این اطمینان را می‌دهم که رفع هم‌پوشانی در حال اجرا است. خوشبختانه این همکاری وجود دارد ولی مسئولیت آن برعهده سازمان بیمه سلامت است که فکر می‌کنم این مسئولیت به خوبی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: این مسئولیت چند ماه برعهده ما بوده است و با وجود اینکه مسئولیت از اختیارات ما خارج شده و برعهده وزارت بهداشت قرار داد ولی با هماهنگی که صورت می‌گیرد این کار اجرا می‌شود.

این عضو دولت تدبیر و امید در مورد مسئله فرانشیزها نیز بیان کرد: این رویه فرانشیز ۳۰ سال است که اجرا می‌شود. اما این طرح در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی مطرح شده و تصویب شده که با انعقاد قرارداد امکان فرانشیز به وجود آورد.

ربیعی افزود: هزینه‌های ما در سازمان تامین اجتماعی در بخش درمان سیر سعودی به خود گرفته است. ۹ هزار طرح در ۵۰ سال و هزار طرح در چهار سال ایجاد شده است. مراکزی بسیاری ایجاد شده است. در شهرهای حاشیه‌ای و روستاها طرح‌هایی ساخته شده‌اند و در جنوب سیستان و بلوچستان دو برابر همه این سال‌ها خدمات برده شده است.

وی با بیان اینکه هر هفته یک مرکز در حال طراحی است، یادآور شد: زمانی که وزیر شدم هفت هزار میلیارد هزینه درمانی داشتیم ولی الان ۲۴ هزار میلیارد باید هزینه شود و این در حالی است که ما منابع مالی لازم را نداریم. برای آنکه این شکاف از بین رود این فرانشیز گرفته شده است.

این عضو دولت تدبیر و امید ادامه داد: ما آماده هستیم یک نوع تفاهنامه را با وزارت بهداشت امضا کنیم که این ۱۰ درصد فرانشیز را متقبل شویم که اول از بازنشستگان هم آغاز می‌شود.

ربیعی با تاکید بر اینکه انواع بی‌عدالتی را در پوشش‌های بیمه‌ای شاهد هستیم، بیان اینکه پوشش بیمه‌ای در سیستان و بلوچستان ۳۳ درصد است. سرانه افراد در تهران دو میلیون ولی در شهرهای دیگر ۶۰۰ هزار تومان و در سیستان و بلوچستان صفر است.

وی در بخش دوم توضیحات خود در پاسخ به این سوال علی مطهری مبنی بر اینکه آیا قول می‌دهید در سه ماه آینده اقدامات مدنظر آقای شهریاری را انجام دهید؟ گفت: حتما با آقای شهریاری موافق هستم. روال در حال ادامه یافتن است. در زمینه فرانشیز هم تفاهمنامه ارسال شده و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز