خبرگزاری کار ایران

هافینگتون‌پست نوشت؛

ترامپ خواستار کمک به یک شرکت چینی متهم به دور زدن تحریم‌های ایران شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۵۷۰

روز گذشته رییس‌جمهور آمریکا در توییتر خود از درخواست خود خطاب به وزیر مالی برای ادامه کار یک شرکت چینی که قبلا به جرم دور زدن تحریم‌های ایران در دادگاه به هفت سال تعلیق از صادرات و واردات در آمریکا محکوم شده بود، خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از «هافینگتون‌پست»، رییس‌جمهور آمریکا روز گذشته در توییتر خود در حالی از درخواست خود خطاب به وزارت مالی برای کمک به شرکت فناوری چینی «زد تی ای» خبر داد که این کمپانی در دادگاه‌های آمریکا برای دور زدن تحریم‌ها علیه ایران محکوم شناخته شده است.

بر اساس این گزارش ترامپ در توییتر خود نوشت: « از وزارت مالی خواستم که به "زد تی ای" چین کمک کند که سریع‌تر به تجارت برگردد.»

«زد تی ای» یکی از بزرگترین کمپانی‌های سازنده قطعات ارتباطاتی در جهان است و اخیرا برای مدت هفت سال همه عملیات‌های این شرکت بر اساس دستور وزارت مالی آمریکا در این کشور ممنوع شده است.

چین در گفت‌وگوهای تجاری اوایل ماه با آمریکا از آنها خواسته بود که تحریم‌ها علیه «زد تی ای» را لغو کنند. تجدیدنظر ترامپ در تحریم شرکت چینی ممکن است تاثیر برجسته‌ای بر سهام قطعه‌سازان آمریکایی نظیر شرکت «آکاسیا» و «اوکلارو» داشته باشد. سهام این شرکت‌ها زمانی که شرکت‌های آمریکایی از صادارات کالا به زد تی ای منع شدند به شدت کاهش یافت.

به گفته مقامات ارشد شرکت چینی «زد تی ای»، این شرکت ۲.۳ میلیارد دلار به ۲۱۱ صادرکننده آمریکایی در سال ۲۰۱۷ پرداخت کرده بود.

ترامپ در توییتر خود نوشت: «تعداد زیادی شغل در چین از دست رفته است. او به همکاری با شی جین پینگ رییس‌جمهور چین برای حل و فصل این قضیه هم اشاره کرد.»

به گفته کارشناسان، این اقدام ترامپ در بازنگری در تحریم یک شرکت بی‌سابقه بوده است.

«داگلاس جیکوبسن» وکیل آمریکایی که نماینده برخی توزیع کنندگان شرکت «زد تی ای» هم هست گفته که این اقدامی جالب در یک پرونده بسیار غیرمعمول از تحریم و کنترل صادرات به یک مورد ژئوپلتیکی است. هیچ مکانیزم قانونی برای این مساله وجود ندارد. آنها نمی‌توانند به راحتی کسب و کارشان را طبق معمول ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز