خبرگزاری کار ایران

نعمتی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

ماموریت لاریجانی به کمیسیون اقتصادی و بودجه/ وعده سیف و جهانگیری درباره بازار ارز

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۰۸۱

عضو هیات رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران گفت: جهانگیری و سیف در جلسه غیرعلنی به نمایندگان مجلس قول دادند که هیچ‌گونه نگرانی در خصوص تأمین ارز وجود ندارد، در مورد صادرات آقای لاریجانی به صورت جدی نسبت به موضوع حساسیت نشان دادند مبنی بر اینکه حتماً باید مشوق‌های صادراتی به تجار اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایلنا، بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد و سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه در حاشیه نشست علنی مجلس در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از جلسه غیرعلنی صبح امروز نمایندگان با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی که درباره وضعیت بازار ارز بود، پرداخت و گفت:‌ آقای جهانگیری در نشست غیرعلنی پارلمان، مبنای محاسباتی برای تعیین نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان ارز را تشریح کرد.

وی افزود: بحث بعدی در مورد نیازمندی‌های ارزی کشور اعم از صادرات، واردات، نیازهای تولیدکنندگان و داروهای بیماران و ارز دانشجویی بود.

نعمتی اظهار داشت: آقای جهانگیری و سیف در این جلسه به نمایندگان مجلس قول دادند که هیچ‌گونه نگرانی در خصوص تأمین ارز این گروه‌ها وجود ندارد، در مورد صادرات هم آقای لاریجانی به صورت جدی نسبت به موضوع حساسیت نشان دادند مبنی بر اینکه حتماً باید مشوق‌های صادراتی به تجار اختصاص یابد.

نماینده مردم اسد آباد در مجلس خاطرنشان کرد:‌ در نشست غیرعلنی مجلس، آقایان جلالی، پورابراهیمی و چهار نفر دیگر از نمایندگان مجلس دغدغه‌های خود را درباره وضعیت بازار ارز بیان کردند که از جمله آنها حل مشکلات تولیدکنندگان بود که آقای سیف و آقای جهانگیری برای حل این دغدغه قول داند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس همچنین با اشاره به انتقاد نمایندگان مبنی بر ناهماهنگی در ستاد اقتصادی دولت، گفت: آقای جهانگیری قول دادند هماهنگی بیشتری در این زمینه ایجاد کنند، در مجموع با توجه به توضیحات معاون اول رئیس‌جمهور و همچنین رئیس کل بانک مرکزی و اظهارات نمایندگان مجلس، وفاق بین دولت و مجلس ایجاد و کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس و همچنین مرکز پژوهش‌های پارلمان از طرف آقای لاریجانی مأ‌مور شوند که گزارشات این جلسه و گزارشات جلساتی که با نخبگان اقتصادی کشور می‌گذارند را جمع‌بندی کرده و دراختیار معاون اول رئیس جمهور قرار دهند، همچنین مقرر شد آقای جهانگیری نیز جلساتی را با حضور نخبگان اقتصادی برگزار کند که نگرانی‌های جامعه درباره بازار ارز رفع شود.

نعمتی در پایان خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین نیاز امروز کشور، وحدت و همدلی بین قوای سه‌گانه و ملت ایران است، ملت ایران همیشه حامی نظام بودند و معتقدند نحله‌های مختلف سیاسی به دنبال وفاق باشند تا کشور درگیر مسائل حاشیه‌ای نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز