خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌نامه بین سازمان انرژی اتمی و پژوهشگاه صنعت نفت

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۲۶۶

تفاهم نامه همکاری بین سازمان انرژی اتمی ایران و پژوهشگاه صنعت نفت در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران به امضاء اصغر زارعان، دستیار ویژه دکتر علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در امور اجرایی، به نیابت از ایشان و دکتر جعفر توفیقی، رییس پژوهشگاه صنعت نفت رسید.

به گزارش ایلنا، اصغر زارعان، دستیار ویژه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در آئین امضاء این تفاهم نامه اعلام داشت، در راستای استمرار همکاری های موفقیت آمیز و اثبات توانمندی ها، امروز ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ شاهد امضاء تفاهم نامه دیگری که در چند روز  آینده منتج به قرارداد خواهد شد با جناب آقای دکتر جعفر توفیقی ریاست محترم پژوهشگاه نفت هستیم.

وی افزود: با امضای این تفاهم نامه، سازمان انرژی اتمی ایران در راستای اقدامات بالادستی در صنعت نفت، مطالعات در حوزه سنگ مخزن، رفتار مخزن و برداشت از مخزن نفت، سیستم اندازه گیری و تصویربرداری، تست خودکار و دقت اندازه گیری و... با تولید سانتریفیوژهای دیگر نیاز صنعت نفتمان را تأمین می کند.

دستیار ویژه رییس سازمان انرژی اتمی گفت: جمهوری اسلامی ایران در طراحی، تجهیز، تولید، تست و صنعتی سازی انواع پیشرفته سانتریفیوژها به خود کفایی و خوداتکایی رسیده که امروز بحمدا... بطور رسمی در ۲۰ فروردین سال ۹۷ روز ملی فناوری هسته‌ای از طرف سازمان انرژی اتمی ایران این مهم توسط ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.

وی ادامه داد: در این راستا، سازمان، غیر از برآورده نمودن تمام نیازهای خود در این حوزه، موفق شده است از سر ریز دانش انباشته شده خود، در حوزه های دیگری همچون سلامت، صنایع دیگر از جمله صنعت عظیم نفت اقدامات بلندی را انجام دهد که ایران را از واردات انواع سانتریفیوژها بی نیاز نماید.

زارعان تصریح کرد: پس از ساخت انواع سانتریفیوژهای گازی که در صنعت هسته ای کاربرد دارد، توانسته ایم در حوزه سانتریفیوژهای مایعات، جامدات و ترکیبی نیز نیازهای کشور را برطرف سازیم. لذا طی همکاری و قراردادی که با انستیتو پاستور ایران داشتیم به لطف خدا، دهها دستگاه سانتریفیوژ توبولار را با دانش بومی طراحی،  تولید و تحویل بهره بردار نموده تا نیازهای کشور در این حوزه مرتفع گردد.

وی افزود: با همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیاز آن وزارتخانه در عرصه بهداشت، درمان و سلامت کشور در ساخت اولترا سانتریفیوژ، زونال سانتریفیوژ برطرف گردید.

زارعان گفت: بحمدا... در ۲ سال اخیر طی همکاری با وزارت نفت و مخصوصاً پژوهشگاه نفت، اولین سانتریفیوژ سنگ مخزن در ۲۰ فروردین ۹۶ با بهترین کیفیت ممکن روز دنیا – که تنها نمونه آن قبل از انقلاب وارد کشور شده بود و تکنولوژی ساخت آن را نداشتیم و به ما نمیدادند و بسیار مورد نیاز پژوهشگاه و این صنعت حساس کنونی بود- تماماً با مواد و طراحی بومی و با اتکاء به توان متخصصین صنعت هسته ای ساخته و تحویل گردید.

زارعان تصریح کرد: امروز به تایید مدیران و متخصصین عزیز در عرصه نفت، این سانتریفیوژها حتی بهتر از نمونه‌های خارجی روز دنیاست که انحصار چند کشور محدود بوده و این انحصار توسط کارکنان خدوم صنعت هسته ای شکسته شد. و این به معنای خود باوری و ما می توانیم می باشد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با مدیریت جهادی که وجود دارد بتوانیم در سایر صنایع برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران بیفزائیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز