خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه:

ترامپ برجام را برهم بزند، در شرایط بدتر مجبور به پذیرش حقوق ملت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۶۶۶

وزیر امور خارجه تاکید کرد: اگر ترامپ دست به اشتباه برهم زدن برجام به عنوان یک دستاورد جهانی بزند یقینا در شرایط بدتری مجبور خواهد شد حقوق مردم ایران را بپذیرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد صبح روز سه‌شنبه در جمع مدیران و کارکنان گروه صنعتی مپنا با بیان اینکه ما با مذاکره با شش قدرت جهان توانستیم به یک توافق متوازن برسیم و با رد این سخن ترامپ مبنی بر اینکه با برجام بدترین توافق تاریخ به آمریکا تحمیل شد، گفت: این یک توافق متوازن است و افرادی که برای مذاکره با این شش قدرت حضور پیدا کردند، حضورشان متکی بر اراده قوی و خودباوری بود و این مساله از اراده مردم ناشی می‌شد و این را با تحریم نمی‌توانیم از مردم بگیریم؛ بلکه تقویت‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: اگر ترامپ این اشتباه را بکند و این دستاورد را زیر پا بگذارد هیچگاه نمی‌تواند حتی به قراردادی مثل این برسد. این یک واقعیت است.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به حضور ۷۳ درصدی مردم در پای صندوق‌های رای در سال ۹۲ اظهار داشت: در حالی که مردم را ناامید می‌کردند و می‌گفتند نتیجه این انتخابات از قبل پیش‌بینی شده و مردم را تشویق به قهر کردن با صندوق انتخابات می‌کردند، ۷۳ درصد مردم پای صندوق‌های رای آمدند و آرزو و تحلیل‌های طرف‌های مقابل را بر باد دادند.

ظریف با بیان اینکه ما با چنین مردمی روبرو هستیم و امروز نیز از همین توان برخورداریم، تصریح کرد: اگر ترامپ اشتباه بکند و این دستاورد جهانی را از دست بدهد یقینا در شرایط بدتری مجبور می‌شود در برابر ملت ایران، حقوق مردم ایران را بپذیرد و این یک واقعیت غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه قدرت ایران برخواسته از اتکایش به مردم و خودباوری است و این یک سرمایه است، خاطرنشان کرد: نباید اجازه بدهیم که این خودباوری مخدوش شود.

ظریف با اشاره به فعالیت گروه صنعتی مپنا در چندین کشور جهان و موفقیت‌هایش در این عرصه، ابراز داشت: این موفقیت‌ها نیز ناشی از همین خودباوری است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران قدرت بزرگی است و خیلی‌ها اعتقاد دارند که ایران اکنون پرنفوذترین کشور در منطقه است و حتی فراتر از آن، عنوان کرد: البته ایران هیچگاه سلطه‌طلب نبوده است. ما براساس قانونی اساسی سلطه‌گری و سلطه‌پذیری را رد می‌کنیم، دنبال آرامش و همزیستی مسالمت‌آمیز هستیم و بر آن تاکید داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز