خبرگزاری کار ایران

لاریجانی با اشاره به انتخابات پارلمانی لبنان:

صدای رسای ملت‌های مظلوم پاسخ فشار نظامی و سیاسی ترامپ علیه مردم منطقه است

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۲۳۲

رئیس مجلس گفت: مردم لبنان با همه تخریب‌ها و پول‌های کثیفی که آمریکا، صهیونیست‌ها و دنباله‌روهای منطقه‌ای آنها در لبنان خرج کردند، پای صندوق‌های رأی حرف اصلی خود را بیان کردند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۸ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با اشاره به پیروزی حزب الله لبنان در انتخابات پارلمانی این کشور گفت: این پیروزی را به روحانی مجاهد حزب الله، سیدحسن نصرالله، همچنین رئیس جمهور لبنان و نبیه بری رئیس پارلمان این کشور تبریک می‌گوییم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: با همه تخریب ها و پول های کثیفی که آمریکا، صهیونیست ها و دنباله روهای منطقه ای آنها در لبنان خرج کردند، مردم رشید لبنان پای صندوق های رأی حرف اصلی خود را بیان کردند که «نه به آمریکا» و «نه به صهیونیست‌ها» بود.

وی ادامه داد: ترامپ باید بفهمد پاسخ فشار نظامی و سیاسی علیه مردم منطقه، صدای رسای ملت های مظلوم بوده که با گردن کلفتی آنها ستیز می کند.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه امروز دو جریان مهم در منطقه دیده می شود، عنوان کرد: جریان ارتجاعی متکی بر دیکتاتوری ها و وابستگی به آمریکا و جریان دموکراسی خواهی که ندای آن را در انتخابات لبنان و انتخابات شوراهای تونس و ان شاءالله در عراق خواهید شنید.

ترامپ نتیجه رذالت‌های امنیتی آمریکا در کمک به تروریست ها را در آرای ملت لبنان ملاحظه کند/بی‌تعهدی در مسأله هسته‌ای نتیجه مشابهی خواهد داشت

رئیس قوه مقننه همچنین خطاب به رئیس جمهور آمریکا بیان داشت: آقای ترامپ، نتیجه رذالت های امنیتی آمریکا و صهیونیست ها در کمک به تروریست ها در سال های گذشته را در آرای ملت رشید لبنان ملاحظه کنید و تردید نکنید که بی تعهدی در مسأله هسته ای نیز نتیجه مشابهی خواهد داشت و ملت بزرگ ایران با رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه ای(دامه برکاته) راه و روش انقلاب اسلامی که در سیره امام(ره) تجلی داشت با استواری دنبال خواهد کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی توفیق ملت عزیز لبنان را در انتخابات اخیر به پارلمان لبنان و ریاست محترم آن تبریک می گوید و آرزوی توفیق بیشتر برای آنها دارد.

تبریک هفته هلال احمر

لاریجانی همچنین ادامه داد: هفته هلال احمر را به همه سخت کوشان در این نهاد تبریک می گوییم.

تسلیت درگذشت والده ابراهیم رضایی نماینده خمین و آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان اضافه کرد: با خبر شدیم والده مکرمه محمدابراهیم رضایی نماینده خمین در مجلس نیز دار فانی را وداع گفته اند که برای ایشان علو درجات از خداوند طلب می کنیم و به ایشان و خانواده محترمشان تسلیت عرض می کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین حضرت آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس که پیش از این امام جمعه آنجا بودند، رحلت کرده اند که برای ایشان نیز از خداوند متعال توفیق بیشتر برای این عزیز سفرکرده در درگاه الهی خواستاریم و خدمات ایشان چه در کازرون و چه در استان فارس بسیار ارزشمند بود که از خداوند علو درجات برای ایشان خواستاریم و به خانواده ایشان و مردم کازرون و استان فارس نیز تسلیت می گوییم ضمن اینکه مجمع استان فارس نیز این تسلیت را خدمت مردم فارس داشته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز