خبرگزاری کار ایران

در دیدار معاون ضدتروریسم وزیر امنیت عمومی چین با ذوالفقاری مطرح شد:

تاکید ایران و چین در همکاری‌های دوجانبه امنیتی/ انعقاد تفاهم‌نامه‌های اطلاعاتی و امنیتی

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۰۸۵

معاون ضدتروریسم وزیر امنیت عمومی جمهوری خلق چین عصر امروز با معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور دیدار کرد و دو طرف بر ادامه همکاری‌های امنیتی و مبارزه با تروریست و مواد مخدر تأکید کردند.

به گزارش ایلنا،‌ حسین ذوالفقاری در این دیدار گفت: همکاری‌های ما با همتای چینی در زمینه مبارزه با مواد مخدر، تروریسم، جرائم سازمان‌یافته و حوزه سایبری افزایش پیدا کرده و دیدارهایی که در یکی دو سال اخیر بین مسئولین دو وزارت کشور چین و ایران برگزار شده، منجر به تعاملات بیشتری شده است. 

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی‌مان با کشور چین افزایش پیدا کرده و در این فصل، تصمیمات جدی‌تری برای اقدام عملی در زمینه‌های مبارزه با تروریسم و تهدیدات امنیتی دو کشور داشته‌ایم، اظهار داشت: با شرکت داعش در عراق و سوریه و پراکنده شدن نیروهای تروریسم در منطقه و منتقل شدن افراد داعشی به کشورهای همسایه ما و چین، ضرورت داشت اقدامات اطلاعاتی و امنیتی این دو کشور در این زمینه افزایش یابد که در این سفر تبادلات بین دو کشور شکل گرفت. 

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اضافه کرد: در زمینه مبارزه با مواد مخدر تفاهم‌نامه‌ای بین هیأت ما و چین و پلیس مبارزه با مواد مخدر انجام شد و یک تفاهم‌نامه با نیروی انتظامی نیز در زمینه همکاری‌های پلیسی صورت گرفت. مادر زمینه‌های آموزشی بر این باور هستیم که دو طرف از تجربیات همدیگر بیشتر استفاده کنند. 

ذوالفقاری با بیان اینکه توافق شد تجربیاتی که در زمینه تروریسم و مواد مخدر داریم ، با برنامه‌هایی که دو طرف می‌توانند با هم داشته باشند در اختیار یکدیگر قرار دهند، تصریح کرد: یکی از موضوعات محوری که در این دیدار داشتیم، بهره‌گیری از امکانات بود که در دستورکار قرار گرفت، همچنین چهار گروه کارشناسی را در تفاهم‌نامه جدید داشتیم که منجر شد این گروه‌های کارشناسی بتوانند زمینه‌های اجرایی تفاهم‌نامه‌ها را فراهم کنند. 

در این دیدار لیوئد جین نیز خاطرنشان کرد:‌ امروز در جلساتی که با مسئولان امنیت وزارت کشور داشتیم، توانستیم به موفقیت‌هایی برسیم، به خصوص راجع به جرائم بین‌المللی که مربوط به کشورهای دو طرف می‌شود و موارد دیگری که دو کشور می‌توانند برای مسائل امنیتی پیگیری کنند. 

وی ادامه داد: ما معتقدیم با این همکاری‌ها گام‌های بلندی در زمینه مبارزه با تروریسم برداریم که می‌تواند باعث ارتقاء روابط بیشتر شود. 

معاون ضدتروریسم وزیر امنیت عمومی جمهوری خلق چین افزود: ما می‌توانیم با این همکاری‌ها گام‌های مؤثری رو به جلو داشته باشیم و مجددا از مسئولین امنیتی وزارت کشور تشکر می‌کنم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز