خبرگزاری کار ایران

ظریف پس از نشست کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در تعامل معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه و مجلس

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۸۶۲

ظریف از تغییر ساختار وزارت خارجه و تشکیل معاونت مستقلی نام مقاومت دیپلماسی اقتصادی که وظیفه پیگیری اهداف اقتصادی را دارد گفت و افرود: قرار شد تعامل متقابلی با کمیسیون وجود داشته باشد تا بهترین کمک به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی باشد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در پایان جلسه با اعضای کمسیون اقتصادی مجلس در خصوص این گفت: بحثی که در خدمت اعضای کمیسیون داشتیم پاسخ به سوالاتی درباره روابط اقتصادی ما و تشریح وظایف معاونت دیپلماسی اقتصادی بود.

وی افزود: در ساختار جدید معاونت مستقلی تشکیل شده به نام مقاومت دیپلماسی اقتصادی که وظیفه پیگیری اهداف اقتصادی را دارد. امروز بحث‌های خوبی داشتیم؛ هم ما و هم آقای انصاری به عنوان معاون اقتصادی وزارت خارجه برنامه‌های معاونت را شرح دادیم و از پیشنهاد‌های رئیس و اعضای کمیسیون برخوردار شدیم و قرار شد تعامل متقابلی با کمیسیون وجود داشته باشد تا بهترین کمک به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی باشد.

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم در خصوص این نشست مشترک با وزیر خارجه و معاون اقتصادی وزارت خارجه گفت: یکی از اولویت‌های کشور مسائل اقتصادی است. ظرفیت وزارت خارجه در پیشبرد این اهداف ظرفیت بزرگی است و لازم بود با توجه به رویکردهای سنتی تغییراتی ایجاد شود. 

وی خاطر نشان کرد: با برنامه کمیسیون اقتصادی و نگاه مثبت در وزارت خارجه از سال گذشته شاهد اصلاح ساختار در این وزارتخانه بودیم تا وزارت‌خارجه پیشانی پیشبرد اهداف اقتصادی در خارج از کشور باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: امروز هدف این بود که بخشی از این گزارش‌ها را از نگاه مدیران ارشد وزارت‌خارجه بشنویم و نقطه نظرات کار‌شناسی را به آن‌ها بگویم. آنچه اتفاق می‌افتد آغاز حرکتی بزرگ است. خوشبختانه این ظرفیت در وزارت خارجه شروع شده و عقبه خیلی از موضوعات مانند برجام هم هست. 

وی خاطرنشان کرد: با تعامل بین مجلس و دولت پیش‌بینی ما این است که این ظرفیت عقبه قدرتمندی برای اهداف سیاسی ما خواهد بود. این اقتدار به واسطه این تغییر ساختار‌ها شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز