خبرگزاری کار ایران

منصوری در نطق میان دستور:

تعداد پرونده‌ها در دادگاه‌های کشور از جمعیت ایران بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۵۳۲

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است باید از تحریم‌ها فرصت‌سازی شده و شرایط برای زمانی که نفت کشور به اتمام می‌رسد، فراهم آید.

به گزارش ایلنا، محمدرضا منصوری در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه شهرهای ساوه و زرندیه از وسیع ترین شهرهای استان مرکزی بوده و قطب صنعتی و کشاورزی ایران هستند، گفت: این شهرها به عنوان سرزمین فرصت های طلایی شناخته شده اما به دلیل کمبود آب و سوءمدیریت در آینده نزدیک دچار بحران جدی می شویم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تنها رودخانه زرندیه ده ها سال است که خشک شده، اظهار داشت: تقاضای انتقال پسآب تصفیه شده از کرج و جنوب تهران را در این منطقه که کمربند سبز جنوب تهران و در حال خشک شدن است را دارم.

وی افزود: نظر به سرمازدگی شدید در فصل بهار در شهرهای یاد شده که خسارات بسیار زیادی برای کشاورزان به بار آورده تقاضای توجه جدی و اعزام کارشناسان مربوطه و جبران خسارات برای کشاورزان زحمت کش دارم.

منصوری در ادامه ضمن تشکر از وزیر کشور برای معرفی استانداران خوب، عنوان کرد: تقاضای احقاق حق مردم از بابت فرمانداری ویژه و مزایای آن را که هیچ گاه به بزرگ ترین شهرستان استان داده نشد را دارم.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه ضمن تبریک مناسبت های روز معلم و کارگر بیان داشت: تقاضای توجه ویژه به دو رکن اصلی جامعه در عرصه تولید و اقتصاد و فرهنگ و آموزش از سوی مسئولان دولت را داشته و معتقدم پرداخت معوقات بازنشستگان فرهنگی و توجه به بازنشستگان کارگری و پرداخت بن کارگری و تأمین مایحتاج غذایی مثل دهه ۷۰ می تواند از نارضایتی فرهنگیان بکاهد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر پرداخت کارانه و معوقه بیمه برای رسته های پزشکی و پرستاری می تواند شادابی را به خانه های بهداشت و درمان کشور باز گرداند.

منصوری اضافه کرد: دشمنان ما هر لحظه با مقاصد شوم خود در صدد تضعیف نظام جمهوری اسلامی و تهییج و ناامید سازی مردم شریف همیشه در صحنه ایران هستند؛ این تحریم ناجوانمردانه که موذیانه و به دور از وجدان انسانی به ما تحمیل شده را باید با کمک خدا به فرصت تبدیل کرده و بدانیم با استفاده از تمهیدات خاص می توانیم خود را برای روزهایی که نفت ما به پایان برسد، مهیا کنیم.

نماینده مردم ساوه در مجلس همچنین تصریح کرد: با وجود جوانان مستعد، ارزان بودن قیمت برق، آب، گاز و سوخت نسبت به قیمت جهانی چرا صادرات کم است و چرا با افزایش قیمت دلار از ۸۰۰ تومان به بیش از ۴ هزار تومان و بیشتر، یک خودرو صادر نمی کنیم و چرا بیش از ۹۵ درصد تولیدات ما صادرات محور نبوده و چه کسی باید پاسخگوی این سوالات باشد.

وی ادامه داد: در کشوری اگر ۲۰ درصد ارزش پولی کاهش یابد، تمام محصولات آن کشور می تواند صادرات محور باشد در حالی که ما نمی توانیم صادرات داشته باشیم در حالی که در برخی کشورهای دنیا که در فقر زندگی می کنند سود بانکی ۲ درصد و ارزش پولی آنها در ۳۰ سال گذشته در مقابل دلار کاهش نیافته لذا باید از فرصت به دست آمده در تحریم باید استفاده کرد و با یک مدیریت صحیح، توانمندی را در نسل جوان ایجاد کرد.

منصوری اظهار کرد: روزی جوان ها برای رفتن روی مین از هم سبقت می گرفتند پس چرا امروز برای به دست آوردن مال نامشروع از هم سبقت می گیریم در حالی که ملتی حق خوب زندگی کردن را دارد که تولید و صادرات داشته باشد اما در کشوری که درآمد صادرات نداریم طبیعی است که روز به روز ارزش پولی کاهش می یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از فاصله طبقاتی موجود در جامعه بیان داشت: چه کسی وام های میلیاردی بدون وثیقه گرفته و چه اراده ای برای بازگرداندن این پول ها به بانک ها وجود دارد همچنین چرا تعداد پرونده های دادگاه ها از جمعیت مردم ایران بیشتر می شود و چرا جلوی فساد بانک ها را نمی گیرید و چرا جوانان ما بعد از ۱۲ سال درس خواندن توان ایجاد یک شغل را ندارند، چرا فرش ایران که برند کشور است علیرغم عدم گران شدن نخ و دستمزد کارگر و افزایش قیمت ۶۰۰ درصدی فرش باز هم آن را صادر نمی کنیم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: دوران شما هم مانند آن آقایی که ۷۵۰ میلیارد دلار نفت فروخت به اتمام می رسد چرا باید عمر آسفالت به دو سال برسد، اتوبان تهران-قم وضعیت خوبی ندارد که این وضع باعث اصلاح مملکت نمی شود باید در آموزش و پرورش تحولی ایجاد شود.

منصوری با تاکید بر اینکه با نظام آموزشی فعلی که مربوط به ۵۰ سال گذشته است و پیشرفت تکنولوژی در دنیا، نمی توانیم صادرات داشته باشیم، عنوان کرد: مقام معظم رهبری توصیه به توانمندی نسل جوان داشتند لذا این نسل باید به سمت آموزش های خاص از دوران دبستان و استعدادیابی بروند و جوانان باید دیپلم های تخصصی بگیرد مثل دیپلم فرش، فوتبال، قرآن و هرچه باعث علاقمندی دانش آموزان است.

نماینده مردم ساوه در مجلس دهم ادامه داد: در کوتاه مدت تنها راه باقیمانده مشارکت با صنایع توانمند و کشورهایی است که رابطه خوب با ایران دارند همچنین باید سفره مدیران دولتی و خصولتی جمع شود تا در بلند مدت با افزایش صادرات وضعیت اقتصادی کشور درست شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است خصوصی سازی از دولتی بودن به نهاد حاکمیتی منتقل شود که با تغییر رئیس جمهورها این سفره ها دست به دست نچرخد همچنین رئیس جمهور باید در این زمینه قاطعانه و به طور کامل به قانون اساسی عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز