خبرگزاری کار ایران

روحانی در سبزوار:

خروج آمریکا از برجام یک پشیمانی تاریخی برای آنها خواهد داشت/ به کسی ربطی ندارد ملت ایران برای دفاع از خود چه تصمیمی اتخاذ می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۴۲۷

رئیس‌جمهور گفت: ما درباره سلاح و دفاع از کشورمان با کسی مذاکره نخواهیم کرد، ما هر مقدار موشک می‌سازیم و انبار می‌کنیم به کسی ربطی ندارد ملت ایران برای دفاع از خودش چه تصمیمی اتخاذ کرده ما در برابر قدرت و بنیه دفاعی با کسی مذاکره نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در سفر به استان خراسان رضوی در جمع مردم سبزوار عنوان کرد: خداوند بزرگ را سپاسگذارم که در ماه پر برکت شعبان و ایام نورانی و ولادت ائمه به ویژه حضرت ولی عصر در شهر عاشقان ولایت و دلدادگان مولا علی ابن موسی‌الرضا و شهر و دیار سربداران سبزوار غیور هستم.  درود و سلام من به مردم عزیز شهرستان‌های سبزوار، جغتای، خوشاب، داورزن و همه بخش‌ها و روستاهای این شهرستان تاریخی و بزرگ سرزمین ایران عزیز ما.

وی افزود: سبزوار به عنوان شهر چند هزارساله تاریخ ایران شهر علم و دانش و فرهیختگان و علما و دانشگاهیان و فیلسوفان و شعرا و ملاهادی سبزواری‌ها، شهر استاد شریعتی‌ها و شهر شعرا و مفاخر و بزرگان و ایثارگران و رزمندگان بزرگ و دلاوران قهرمانی است که در دفاع مقدس از سرزمین ایران به خوبی دفاع کردند.

رئیس‌جمهور گفت: در این سفر خوشحالم که طرح‌ها و پروژه‌های فراوانی افتتاح خواهد شد. در استان رضوی امروز و فردا ۴۳۶ طرح و پروژه بعد از ماه‌ها و سال‌ها به افتتاح می‌رسد.

روحانی تاکید کرد: یکی از طرح‌های مهمی که امروز افتتاح می‌شود طرح مهم پارس فولاد سبزوار است در این دو روز بیش از ۳ هزار میلیار تومان و حدود ۲۰۰ میلیون یورو طرح و پروژه افتتاح می‌شود و این به معنای حرکت اقتصادی مردم غیور استان خراسان رضوی است.

روحانی در ادامه افزود: از مردم سبزوار و جای جای این دیار سپاسگزاری و تشکر می‌کنم، سال گذشته در ۳۱ استان به جز ۶ استان الحمدالله نرخ بیکاری پائین آمده است و یکی از استان‌های سر آمد در اشتغال، استان خراسان رضوی است که با صد و ۲۴ هزار فرصت  اشتغال سرآمد بوده،  همچنین در سال گذشته صادرات این استان ۱۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به ترانزیت کالا در استان خراسان رضوی  گفت: ترانزیت کالا در استان شما  نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته و تراز تجاری رشد چشمگیر ۲۲ درصدی را با خود داشته است و این به آن معنی است که این استان راه خود را پیدا و باز کرده و به سوی پیشرفت قدم برداشته است.

رئیس دولت دوازدهم با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۰ میلیون نفر به زیارت مولا علی ابن موسی الرضا آمده‌اند، گفت: سرزمین ما به برکت علی ابن موسی الرضا سال گذشته گردشگری خوبی را تجربه کرده است.

وی تاکید کرد: خراسان رضوی رکن کشاورزی است و خوشحالم که در زمینه سامانه‌های نوین کشاورزی قدم‌های خوبی برداشته است. از اول انقلاب تا اوایل سال کل سامانه‌ها ۱۱۰ هزار هکتار بوده است و در طول ۴ سال گذشته ۵۶ هزار هکتار مجهز به سامانه نوین آبیاری اضافه  شد که و این به معنای آن است که قدم ارزشمندی به واسطه خود کشاورزی، کشاوزران و بخش خصوصی برداشته شده و حرکت‌های خوبی صورت گرفته است.

رئیس‌جمهور افزود: در این استان حدود ۶ هزار قنات وجود دارد که به ۴ هزار کیلومتر می‌رسد و تصمیم بر این است که حدود ۲ هزار کیلومتر احیا شود که بخشی از آن‌ها احیا شده و بخشی دیگر در حال احیا است.

روحانی تاکید کرد: حفظ آب در این استان بسیار مهم است حدود ۷۵ درصد آب احیا شده و ۲۵ درصد دیگر هم احیا خواهد شد و این به آن معنی است که دولت به آب این استان توجه دارد باتوجه به اینکه حدود ۵۰ درصد کاهش آب داشته آن هم استانی که قطب مهم کشاورزی است، باید بیشتر به این بخش توجه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این استان قطب صنعتی کشور و بخش‌های فولاد است. اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته اینکه این استان توان تولید ۱۳ میلیون کنتسانره و ۱۲ میلیون تن فولاد و معادن کشور را دارد بسیار خوب است. دولت مصمم است در تمام زمینه‌ها توان خود را برای پیشرفت این استان ادامه دهند.

روحانی ادامه داد: مردم خراسان رضوی پرتلاش و سخت کوش هستند و مردم سبزوار مردم از نسل سربداران هستند به مردم سبزوار قول می‌دهم همه پروژه‌هایی که مورد تاکید دولت است از پروژه‌های راه آهن گرفته تا تکمیل بیمارستان حشمتیه و ورزشگاه ۱۵ هراز نفری و همچنین در زمینه ارتباطات و معادن قدم‌های ارزشمند خود را برداریم.

رئیس دولت گفت: می‌خواهم نکته‌ای را به شما مردم خراسان رضوی و شهرستان بلند آوازه سبزوار بگویم بنای ما باهم از سال ۹۲ این بود که با ایران‌هراسی که آمریکا و صهیونیست‌ها در جهان به راه انداخته بودند مبارزه کنیم و به مردم دنیا بگویم ملت ایران صلح‌طلب است؛ از سال ۹۲ تلاش کردیم سیاست خارجی را با سربلندی و منطق پیش ببریم. ما می‌خواستیم به مردم دنیا بگوییم تحریم هسته ایران کار غلطی بوده است ما می‌خواستیم به دنیا بگوییم‌‌ همان‌طور که رزمنده‌های ما در صحنه‌های نبرد پیروز هستند دیپلمات‌های ما هم می‌توانند پای میز در برابر قدرت‌های بزرگ حرف بزنند و منطق خود را به کرسی بنشانند.

وی ادامه داد: ما از آذر سال ۹۲ اولین قدم را شکستیم، تحریم در خودروسازی، فلزات گران بها و پتروشیمی که حول و قوه الهی شکست. بخش دیگر تحریم‌ها در سال ۹۴ با توافق نهایی با ۶ قدرت بزرگ دنیا شکست یعنی فروش نفت ما دوبرابر شد، بیمه ما شرایط عالی خود را پیدا کرد، ‌صادرات و واردات ما در مسیر خود قرار گرفت  آن هم علی رغم اینکه طرف آمریکایی عمل نکردند.

روحانی خاطر شان کرد: در این مدت ما به تعهدات خود عمل کردیم امروز بعد از ۵ سال به یک نقطه‌ای رسیدیم که باید شما مردم بزرگ و غیور مطلع باشید این آقایی که جدیدا به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا شروع کرده و از ۱۵ ماه پیش می‌گوید برجام به ضرر آمریکا است و مرتب می‌گوید دولت قبلی دچار اشتباه شده و ایران سر ما کلاه گذاشته این درست نیست. ما سر کسی کلاه نگذاشتیم. ما با منطق پای مذاکره نشستیم .

وی تاکید کرد: ما همه متعهد هستیم و قدم مستحکم و درستی به عنوان یک قدرت برداشته‌ایم. به اضافه آمریکا و یک کشور کوچک و یک رژیم جعلی که می‌گویند برجام اشتباه بوده اولی امریکاست دومی رژیم صهیونیستی و سومی هم عربستان هستند که چنین حرف‌هایی را می‌زنند. مردم شریف همواره از دولت حمایت کردند، از رهبری معظم انقلاب، نیروهای مسلح و  همه دست به دست هم دادیم.

روحانی با اشاره به تصمیم ترامپ درباره برجام، اظهار داشت: امروز آمریکایی‌ها سه تصمیم درباره برجام می‌گیرند، یا خارج می‌شوند،‌ یا به آن لطمه می‌زنند و یا کاری می‌کنند که راه اروپا و بقیه از آمریکا جدا شود.

وی ادامه داد: مردم عزیز ایران، مردم خراسان، مردم سبزوار من به شما عرض می‌کنم آمریکا در برابر ملت ایران کاری از پیش نخواهد برد. آمریکا همیشه علیه ملت ما در طول ۴۰ سال گذشته فتنه کرده اما هیچ‌گاه در برابر ما پیروز نبوده است. این بار هم دو مرتبه اشتباه و خطا می‌کند، ‌آمریکا به زودی خواهد دید که چه می‌شود و این کار یک پشیمانی تاریخی برای او خواهد بود .

رئیس دولت دوازدهم تاکید کرد: از چند ماه پیش تمام دستورات لازم به بخش‌های اجرایی کشور داده شده، ‌به سازمان انرژی اتمی دستورات لازم داده شده مسیر ما کاملا روشن است، بخش اقتصادی دستورات را اخذ کرده و گرفته و اینکه می‌بینید برای ساماندهی ارز کارهایی شده برای همین امر است.

روحانی گفت: مردم باید خیالشان راحت باشد، دولت واردات مورد نیاز را با قدرت و با‌‌ همان قیمتی اعلام کرده در اختیار واردکنندگان قرار خواهد داد، هیچ نگرانی وجود ندارد و مردم بدانید در سال ۹۷ طبق پیش‌بینی‌های ما صد میلیارد درآمد نفتی خواهیم داشت و خرج ما ۷۰ میلیارد دلار خواهد بود. بنابراین نگرانی برای ذخیره‌سازی ارز نداریم. تبلیغات آمریکایی‌ها  سراسر دروغ است ما  از شما ترس و هراسی نداریم.

وی تاکید کرد: با وحدت و اتحاد اصولگراها، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون می‌توانیم مقابل توطئه‌ها بایستیم، همه باهم متحد می‌شویم ترامپ و رژیم صهیونیستی باید بداند ملت ما متحد است.

روحانی خطاب به مقامات آمریکایی گفت: ملت ما به عهد خودش وفادار است ما درباره سلاح و دفاع از کشورمان با کسی مذاکره نخواهیم کرد، ما هر مقدار موشک می‌سازیم و انبار می‌کنیم به کسی ربطی ندارد ملت ایران برای دفاع از خودش چه تصمیمی اتخاذ کرده ما در برابر  قدرت و بنیه دفاعی با کسی مذاکره نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم با دنیا حرف بزنیم تا دنیا امن باشد، ما با ترکیه و روسیه در حال مذاکره برای سوریه هستیم، ما با سایر کشورها برای یمن مذاکره می‌کنیم اما باید به دنیا بگوییم با تروریسم شوخی نداریم و مبارزه می‌کنیم ما نمی‌گذاریم در منطقه یک داعش دیگر درست کنید ما صلح و آرامش می‌خواهیم ما از منافع خودمان دفاع می‌کنیم مردم عزیز ایران مطمئن باشید هفته آینده تغییری نخواهد کرد هر تصمیمی که ترامپ بگیرد ما در برابر آن برنامه داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز