خبرگزاری کار ایران

میبدی در گفت‌وگو با ایلنا:

مشورت‌پذیری روحانی کم است/ فعالیت ظریف نسبت به دوره اول دولت کمتر شده است

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۶۵۰

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر روحانی می‌خواهد مشکلات کشور را کمتر کند باید قاطعانه دست به تغییر بزند. ضمن اینکه یکی دیگر از ایرادات بزرگ روحانی این است که ارتباط با او بسیار سخت است. روحانی باید با کارشناسانی جز وزرای خود مشورت کند. درواقع مشورت پذیری روحانی کم است.

فاضل میبدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا گفت: از روحانی بابت گله از وزرا تعجب می‌کنم چراکه روزی که روحانی درصدد چینش وزرا بود دوستان و خیرخواهان او مکررا به وی یادآور شدند وزرایی که مدنظر دارد در جهت تحقق وعده‌های او نیستند اما توجهی نکرد و وزرا را برسر کار گذاشت. اما حالا که کار از کار گذشته وقت گله نیست و ریاست جمهوری یک کشور باید در این مقاطع زمانی از خود اقتدار نشان دهد. اگر وزیری ناکارآمد است او را حذف کند اگر نه گله‌گذاری کار درستی نیست.

وی افزود: وزیر یک مملکت که کارمند عادی یک اداره نیست. مسائل مهم کشور در دست‌های وزرا است. به ویژه در مسائل مهم اقتصادی که به زعم من روحانی در دوره دوم دولت خود در آنها کم آورده است. نمونه‌ای از مشکلات اقتصادی اخیر  مشکل ارز بود که به نظر می‌رسد یکی از مقصران آن رئیس بانک مرکزی است اما هیچ اقدامی در خصوص تعویض او انجام نشده است. من بر این باورم گله روحانی از وزرا برای مردم قابل قبول نیست، رئیس‌جمهور باید در عمل قاطع باشد و این قاطعیت را نمی‌توان با گله‌گذاری به مردم نشان داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه روحانی باید قاطعانه دست به تغییر نیروهای ناکارآمد در دولت بزند، گفت: اگر روحانی می‌خواهد مشکلات کشور را کمتر کند باید قاطعانه دست به تغییر بزند. ضمن اینکه یکی دیگر از ایرادات بزرگ روحانی این است که ارتباط با او بسیار سخت است. یعنی اگر کسی از دلسوزان کشور بخواهد با او ارتباطی بگیرد و به او مشورتی بدهد و خارج از دولت باشد، راه تماسی با او ندارد. روحانی باید با کارشناسانی جز وزرای خود مشورت کند. درواقع مشورت‌پذیری روحانی کم است.

فاضل میبدی با اشاره به نقش کم رنگ ظریف در دور دوم دولت روحانی گفت: فعالیت ظریف به نسبت دوره اول دولت بسیار کمتر شده است. به ویژه اینکه مدیریت ما در منطقه در حال حاضر بیشتر نظامی است تا سیاسی. روحانی باید شفاف به مردم توضیح دهد در منطقه چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در خصوص فیلترینگ تلگرام هیچ سیاست واحدی دنبال نمی‌شود. موضع روحانی بر عدم فیلترینگ بود، اما تصمیم بر فیلتیرینگ گرفته شد، روحانی باید مستقیما اعتراض خود را بیان کند. من معتقدم روحانی با وزرا تعامل ندارد، در بحران‌های اخیر و چندپارگی نظرها متوجه این عدم تعامل شدیم. چراکه وزیر ارتباطات هم موضع خود در خصوص فیلترینگ را صادقانه بیان نمی‌کند. ضمن اینکه مردم جدا از سخن و سخنوری به دنبال عمل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز