خبرگزاری کار ایران

شمخانی مطرح کرد:

ضرورت تسریع در فعالیت کمیته‌های پنج‌گانه همکاری‌های مشترک ایران و افغانستان برای دستیابی به نتایج عملی

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۴۴۶

در حاشیه برگزاری نهمین اجلاس مقامات عالی امنیتی کشورهای پنج قاره جهان در روسیه ،مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان صبح امروز با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در جریان این ملاقات، طرفین آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و همچنین روند همکاری‌های دوجانبه  ایران و افغانستان در بخش‌های اقتصادی،سیاسی وامنیتی را مورد بحث و بررسی قراردادند.

امیر دریابان علی شمخانی در این ملاقات با ابراز تاسف نسبت به اقدامات تروریستی اخیر در افغانستان که به کشته شدن جمعی از مردم بیگناه این کشور منجر شد، گفت: حامیان گروه‌های تروریستی شکست‌خورده در سوریه به دنبال ناامن‌سازی افغانستان و انتقال بقایای تروریست‌های شکست‌‌خورده در سوریه به این کشور هستند.

وی با تاکید بر «ضرورت تسریع در فعالیت کمیته‌های پنج‌گانه همکاری‌های مشترک برای دستیابی به نتایج عملی که تامین‌‌کننده ثبات و امنیت در منطقه است»،‌ اظهار داشت: همکاری مشترک اطلاعاتی و امنیتی کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، چین و روسیه می‌‌تواند از طریق تجمیع و تبادل ظرفیت‌های پنج کشور، زمینه‌های توقف برنامه‌های بی‌ثبات‌‌کننده برخی کشورهای غربی و همپیمان‌های منطقه‌ای آن‌ها را فراهم کند. 

حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس‌‌‌جمهور افعانستان نیز در جریان این ملاقات، سخنرانی شمخانی در نهمین اجلاس امنیتی روسیه را بسیار مهم، قابل توجه و واقع‌‌بینانه دانست و تصریح کرد: روابط دوستانه و رو به توسعه ایران و افغانستان علیه هیچ کشوری دیگری نبوده و از رویکردهای سیاسی کشورهای دیگر نیز تاثیرپذیر نیست.

وی با اشاره به دستگیری تعداد زیادی از اتباع بیگانه عضو داعش از سوی دستگاه‌های امنیتی این کشور که اخیرا به صورت غیرقانونی وارد افغانستان شده‌اند، خاطرنشان کرد: به طور قطع این‌گونه اقدامات از برنامه‌ای خطرناک برای استفاده از جغرافیای افغانستان به منظور سازماندهی جدید گروه‌های تروریستی خبر می‌دهد و کشورهای منطقه باید باحساسیت بیش از پیش با این روند مقابله کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز