خبرگزاری کار ایران

بازتاب سخنان روحانی در رسانه‌های جهان؛ «هشدارایران به ترامپ درباره خروج از برجام »

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۸۱۱

سخنان حسن روحانی رییس جمهور ایران در خصوص توافق هسته‌ای و هشدار او به آمریکا برای ماندن درتوافق هسته‌ای مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، سخنان حسن روحانی رییس جمهور ایران در نخستین روز سفر به تبریز مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفت. 

«رویترز» در گزارشی به بخش‌هایی از سخنرانی روحانی در خصوص توافق هسته‌ای اشاره کرده و نوشت: «ایران به ترامپ برای ماندن در توافق هسته‌ای هشدار داده و گفته در غیر این صورت آمریکا با عواقب کار خود مواجه خواهد شد.»

در گزارش رویترز گفته شده رییس‌جمهور ایران روز سه‌شنبه به ترامپ هشدار داد که در توافق هسته‌ای بماند و گفت که من به آن فرد در کاخ سفید می‌گویم که اگر پای تعهداتشان نمانند، دولت ایران واکنش سختی نشان خواهد داد. هر کسی به توافق خیانت کند باید بداند که با عواقب سخت عملش مواجه می‌شود. 

«اسپوتنیک» روسیه هم در گزارشی نوشت: «ایران هشدار داده هرکس به توافق هسته‌ای خیانت کند با عواقب سختی روبه رو خواهد شد.»

در گزارش اسپوتنیک گفته شده: رییس‌جمهور آمریکا بار‌ها از توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرده و گفته این بد‌ترین توافقی است که در تاریخ آمریکا امضا شده و تهدید کرده که در صورت عدم اصلاح این توافق از آن خارج خواهند شد. 

بر اساس گزارش اسپوتنیک حسن روحانی به ترامپ هشدار داده که در توافق هسته‌ای بماند وگرنه عواقب سختی در انتظار اوست.

«تلگراف» بریتانیا هم نوشت: روحانی به ترامپ هشدار داد در برجام بماند وگرنه عواقب سختی در انتظار اوست.

«میدل ایست آی« نیز به بخش‌هایی از صحبت‌های روحانی خطاب به ترامپ اشاره کرد و نوشت: «فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی در تلاش برای حفظ برجام هستند. ایران گفته آماده از سرگیری برنامه هسته‌ای است. برنامه‌ای که غرب معتقد است در صورت خروج آمریکا از توافق به ساخت بمب اتم ختم می‌شود. مقام‌های اروپایی گفته‌اند که در خواست ترامپ برای رسیدن به یک توافق دیگر ممکن نیست و سعی می‌کنند توجه‌ها را به مساله آزمایش‌های موشکی ایران و رفتار این کشور در خاورمیانه معطوف کند.»

بر اساس این گزارش بین کشورهای اروپایی و ترامپ بر سر توافق هسته‌ای دوران اوباما اصطحکاک زیادی وجود دارد. 

این رسانه به مصاحبه ماکرون با «شبکه مورد علاقه ترامپ» یعنی فاکس نیوز اشاره کرد و نوشت: رییس‌جمهور فرانسه در این مصاحبه گفته اگر قرار است علیه همه اعلان جنگ کنید؛ جنگ تجاری علیه اروپا، جنگ در سوریه، جنگ علیه ایران، بفرمایید! این سیاست عمل نمی‌کند. شما نیاز به متحد دارید. ما متحد شما هستیم. 

پایگاه خبری «ترند نیوز» آذربایجان به بخش‌های دیگری از صحبت‌های رییس جمهور در آذربایجان شرقی توجه کرده و نوشت: رییس جمهور ایران خواستار تقویت زبان آذری شد و وعده داد که به احیای دریاچه ارومیه کمک خواهد کرد. 

این رسانه آذربایجانی نوشت: ما به آذربایجان و زبان ترکی افتخار می‌کنیم. من به مسئولان اصرار کردم که مراکز زبان و ادبیات ترکی را ترویج کنند. من اصرار دارم کتاب‌های مورد نیاز در این رابطه منتشر شود. 

ترند نیوز نوشت: روحانی وعده داده که سطح آب دریاچه ارومیه را تا سال ۲۰۲۱ یک متر بالا‌تر ببرند. رییس‌جمهور ایران درباره پروژه‌های توسعه‌ای استان نیز صحبت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز