خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور در جمع مردم تبریز:

آرامش زندگی مردم و بازار را حفاظت می‌کنیم/ هیچکس نمی‌تواند امید را از ملت ما بگیرد

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۸۰۵

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مردم و دولت ایران مسیر توسعه کشور را قدرتمندانه ادامه خواهند داد ، اظهارداشت: هیچکس نمی تواند این ملت را مایوس و امید به آینده را از آن بگیرد و کاخ سفید بداند به تعهداتشان پایبند باشد و نباشد ، ملت بزرگ ایران با هرگونه توطئه و نقشه آنها با قدرت برخورد می کند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی روز سه‌شنبه در اجتماع پرشور مردم آذربایجان شرقی در استادیوم تختی تبریز، مردم آذربایجان را مردمی غیور و دلاور برشمرد که همواره سطوح اصلی ایران عزیز بودند و افزود: آذربایجان سرزمین مردان و زنان نامدار و دیار علما، بزرگان، شعرا، انقلابیون و سرزمین مقام معظم رهبری، ستارخان‌ها، باقرخان‌ها و شهدای والا مقام لشکر عاشورا است.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز یکبار دیگر می‌خواهیم با هم پیوند جدیدی را برای ارتقاء آذربایجان و سربلندی ایران ببندیم.

روحانی با اشاره به اینکه ما از اردیبهشت سال گذشته در کنار هم وعده دادیم که برای امنیت، آرامش، آزادی و پیشرفت در کنار هم باشیم، گفت: امروز به آنچه وعده داده بودیم پایبند هستیم.

رئیس جمهور افزود: ما به آذربایجان برای احیاء و حفظ دریاچه ارومیه و برای تقویت فرهنگ و زبان آذری و ارتقاء ورزش و تیم تراکتورسازی وعده دادیم و پای وعده‌های خود ایستاده‌ایم.

روحانی با اشاره به اینکه ما به هم وعده دادیم سرزمین‌مان، سرزمین امن و امنیت باشد، گفت: امروز به برکت دلاورمردی‌های سپاه پاسداران عزیز و غیور، ‌ارتش جمهوری اسلامی و بسیج ایثارگر و فداکار شاهد امنیت مثال‌زدنی در ایران عزیز هستیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: ما هر روز امنیتی که در سایه وحدت و انسجام ملت ایران بوجود آمده را پاس می‌داریم و آن را ادامه خواهیم داد.

روحانی خاطر نشان کرد: ما براساس آنچه با مردم قرار گذاشتیم، آرامش زندگی مردم و بازار را حفاظت خواهیم کرد و به مردم بزرگ ایران قول می‌دهم توطئه آمریکا، صهیونیست‌ها و ارتجاع عرب در منطقه در پیشرفت ایران عزیز تأثیری نخواهد گذاشت.

رئیس جمهور تصریح کرد: آنهایی که در کاخ سفید نشسته‌اند بدانند به تعهد، تمدن و انسانیت‌شان پایبند باشند یا نباشند، ملت بزرگ ایران و دولت به نمایندگی از ملت در برابر هرگونه توطئه و نقشه آنها با قاطعیت ایستادگی می‌کند.

روحانی خاطر نشان کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند این ملت بزرگ را مأیوس کرده و امید آینده را از ما بگیرد. ما امروز مقتدرتر از هر زمان دیگر پای پیمان‌های خود ایستاده‌ایم اما اگر کسی بخواهد به تعهدش در برابر ما خیانت کند، بداند عواقب وخیم چنین حرکتی ، شامل حال خودشان خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: دولت و ملت ایران برای تمامی مراحل احتمالی مقابل توطئه دشمنان برنامه‌ریزی کرده و هیچ مشکلی با آنها ندارد. ما مشکلات را با دست توانای ملت ایران حل و فصل خواهیم کرد.

روحانی ادامه داد: ما برای آرامش مردم تصمیمات قاطع و محکمی در زمینه بازار ارز اتخاذ کردیم و کسی نگران واردات و صادرات و تأمین کالاهای مورد نیاز نباشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در برابر توطئه خارجی‌ها و برخی افراد کوته‌بین داخلی برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت: تمام نیازمندی‌های کشور با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود و کالاهای اساسی با همان قیمت قبل تأمین خواهد شد و مردم نباید هیچ‌گونه نگرانی برای واردات داشته باشد.

روحانی اظهار داشت: اگر واردات در گذشته ۵۰ میلیارد دلار بوده و امسال ۶۰ میلیارد دلار باشد و اگر نرخ خدمات ۱۰ میلیارد دلار بود و ۲۰ میلیارد دلار شود، هیچ نگرانی نخواهیم داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه صادرات غیرنفتی کشور در فروردین ماه سال ۹۷ نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد و واردات نیز ۷ درصد افزایش داشته است، گفت: ما در مسیر توسعه کشور، گام برخواهیم داشت و دولت متعهد است تا هرگونه مشکلی در این مسیر را حل و فصل کند.

روحانی افزود: از همه ارکان کشور، بویژه مجلس، قوه قضائیه و نیروهای امنیتی و مردم که همواره پشتوانه بزرگ تصمیمات دولت بوده‌اند، تشکر می‌کنم و باید مطمئن باشند که ما راه مان را به خوبی در مسیر توسعه ادامه می‌دهیم.

 رئیس جمهور با بیان اینکه در جریان این سفر ۳ هزار میلیارد تومان، طرح و پروژه افتتاح و ۶ هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود، گفت: در راستای توسعه صنایع معدنی استان، دستور دادم توقفی که در پروژه ذوب مس ایجاد شده بود، برداشته شود و این گام خوبی برای توسعه اشتغال مردم و پیشرفت استان خواهد بود.

روحانی با اشاره به سخنان نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی درباره ضرورت ارتقاء بهداشت، درمان و ایجاد امکانات درمانی برای بیماران کبدی گفت: امروز اولین پیوند کبد در تبریز انجام شده است.

رئیس جمهور با تقدیر از مردم استان آذربایجان شرقی بخاطر ادب، ایثار و کار و کوشش خستگی‌ناپذیر گفت: هنگامی که در هیأت وزیران طرح‌های مربوط به استان آذربایجان شرقی مطرح شد، تمامی اعضای دولت به اتفاق از کار و کوشش بی‌وقفه مردم، اجرای پروژه‌های بزرگ صنعتی و معدنی و تعهد فعالان اقتصادی نسبت به بانک‌ها و نظافت و عدم تکدی‌گری در این استان و شهر تبریز سخن گفتند و به آن افتخار کردند.

روحانی با بیان اینکه دولت و ملت ایران به آذربایجان و تبریز افتخار می‌کند، گفت: در این استان خیران و افراد نیکوکار تلاش‌های فراوانی در راستای ارتقاء بهداشت، درمان و سلامت مردم انجام داده‌اند به گونه‌ای که صد خیر در ۵ سال گذشته ۲۶۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه  کرده‌اند و دولت متقابلاً ۸۰۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه کرده است.

رئیس جمهور افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده و تلاش مسئولان شاهد بهره‌برداری از طرح‌های متعدد در زمینه بهداشت و درمان تا پایان دولت دوازدهم خواهیم بود.

روحانی با بیان اینکه دولت در دیگر بخش‌ها از جمله صنعت، کشاورزی و سدسازی نیز برنامه‌های خوبی برای استان دارد، گفت: زبان آذری از افتخارات ایران عزیز است و از استاندار و مسئولین استان و دانشگاه‌ها می‌خواهم تا مرکز زبان و ادبیات ترکی را افتتاح و کتاب‌های مربوط به آن را چاپ کنند.

رئیس جمهور افزود: زبان ترکی یکی از افتخارات و گل‌های معطر این سرزمین است.

روحانی با بیان اینکه باید به ایثار مردم آذربایجان شرقی افتخار کنیم، گفت: من به مردم آذربایجان شرقی و غربی و منطقه غرب کشور، اعلام می‌کنم اگر تلاش‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم از سال ۹۲، نبود، در شهریور سال ۹۶، هیچ‌چیز از دریاچه ارومیه باقی نمی‌ماند و امروز اعلام می‌کنم که دولت یازدهم ۲ هزار و دویست میلیارد تومان برای احیاء دریاچه ارومیه هزینه کرده و به شما قول می‌دهم دریاچه ارومیه به عنوان نگین ایران باقی بماند.

رئیس جمهور اظهارداشت: بیش از هزار میلیارد تومان طرح و پروژه‌های متعدد برای احیاء دریاچه ارومیه در دستور کار است، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و وعده مسئولان ذیربط در آینده ارتفاع آب دریاچه ارومیه یک متر افزایش خواهد یافت.

روحانی با بیان اینکه دولت به تعهدات خود تا جایی که توان داشته باشد، عمل می‌کند، افزود: بی‌تردید در زمینه آب، راه و بهداشت و درمان که جزو پروژه‌های مهم استان است، گام‌های تأثیرگذار و خوبی برداشته خواهد شد.

رئیس جمهور اظهار داشت: در سفر گذشته به این استان اجرای ۲۳ طرح و پروژه را به مردم قول دادیم و بیش از آنچه که وعده کرده بودیم، برای اجرای طرح‌ها، اعتبار تخصیص دادیم، منتها از این تعداد، ۱۸ پروژه عملیاتی و ۵ پروژه در دست اجراست که دولت متعهد به تکمیل آنها خواهد بود.

روحانی با اشاره به اینکه عملیاتی شدن ۵۰ درصد از پروژه بزرگراه اهر به تبریز گفت: براساس برنامه ریزی اعتبار این پروژه ۹۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۰۴ میلیارد تومان پرداخت شده و دولت متعهد است که این پروژه را تکمیل کند. همچنین اقدامات خوبی در راستای احداث راه‌آهن میانه به تبریز انجام شده و امسال راه‌آهن بستان‌آباد افتتاح خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال استان آذربایجان شرقی از رحمت آسمانی برخوردار بود و وضع بارندگی نسبت به پارسال بهتر بوده است، افزود: ما در بسیاری از استان‌ها با مشکلات فراوانی در زمینه تأمین آب مواجه هستیم و دولت متعهد به رفع این مسایل است که در این راستا کمیته سه نفره‌ای تشکیل شده و مشکلات موجود در زمینه تأمین آب مناطق مختلف کشور را بررسی خواهند کرد.

روحانی ادامه داد: در دولت یازدهم ۳ هزار و ۹۹۷ میلیارد تومان برای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در استان آذربایجان شرقی هزینه شده که این رقم بیش از دو برابر ۴ سال قبل از دولت یازدهم بوده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: در این سفر اجرای ۲۸ طرح و پروژه را با اعتباری بالغ بر ۱۱۸۸ میلیارد تومان به مردم آذربایجان شرقی قول می‌دهیم که این جدای از ۷۳۵ میلیارد تومانی است که از طریق صندوق توسعه ملی برای این استان در نظر گرفته شده است.

روحانی خاطر نشان کرد: باید به امنیت، آرامش، آزادی و پیشرفت کشور مطمئن باشیم و امیدوارم امسال که سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده همه برای حمایت از تولید داخلی تلاش کنیم.

پیش از سخنان رئیس جمهور، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و مجید خدابخش استاندار در سخنانی، ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس جمهور و کاروان تدبیر و امید در سفر به تبریز، به بیان مسایل و مشکلات استان پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز