خبرگزاری کار ایران

پیام سخنگوی وزارت امور خارجه به مناسبت روز سعدی

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۶۳۹

سخنگوی وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن روز اول اردیبهشت که به نام روز بزرگداشت «سعدی» نامگذاری شده است، پیامی را منتشر کرد.

 

به گزارش ایلنا، متن پیام بهرام قاسمی به شرح زیر است:

اگرچه سعدی شیراز یکی از استوارترین و بزرگ‌‌ترین ستون‌‌‌‌های زبان و ادب پارسی است، لیک پیام او مرزهای زمینی را در نوردیده و شعر او آینه‌‌‌‌دار صلح و عشق و دوستی است. طنین غزل شیخ اجل قرن‌‌‌هاست که کام مان را شیرین کرده و ترنم آن رخوت از جان مان گرفته و به لطف تلذذ غزلش بسیاری مصائب از سر گذرانده‌ایم. نثر آهنگین، فاخر، قوی و گیرای این بزرگمرد ادب پارسی، مهمترین وجه تمایز سعدی است که دوست و دشمن را به حیرت واداشته و سهل و ممتنع بودن آن عالم و عامی را به خود جلب کرده است.

پند سعدی ملهم از معارف قرآن و حدیث است. زبان فصیح و صریح او زبانزد خاص و عام و رمزگشای رازهایی سربه مهر است و ارباب خرد را مجال آن می‌‌‌‌دهد که در اندیشه بی‌‌‌کران‌‌‌اش کاوش کنند. بی‌‌‌‌شک سخن سعدی که به باور بسیاری از سعدی پژوهشان، کلام اعتدال است، درمان بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما و جامعه بشری و تجویزی است برای بهزیستی آدمیان که کلام این مرد جهاندیده، جهان‌‌‌شمول است و دعوت به همزیستی و بشردوستی در جای جای نثر و نظم‌‌‌اش نمود و تجلی دارد.

یکم اردیبهشت روز بزرگداشت سعدی شیراز است و کیست که نداند تجلیل از شیخ اجل، تکریم اخلاق، مدارا و انسانیت است. این مناسبت فرخنده را گرامی می‌‌‌داریم و به تمامی مردم فرهنگ دوست کشورمان تبریک و شادباش می‌‌گوییم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز