خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی:

طرف مقابل از واکنش ایران حیرت زده خواهد شد/ هیچ مشکلی برای نیروگاه بوشهر پیش نیامده است

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۵۲۵

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: هیچ مشکلی برای نیروگاه بوشهر پیش نیامده و نیروگاه برای زلزله‌ با قدرت‌های بالاتر از زلزله اخیر طراحی شده است.

به گزارش ایلنا، علی اکبر صالحی در حاشیه نشست هم‌‌‌اندیشی مدیران ارشد دولت در جمع خبرنگاران درباره احتمال خروج امریکا از برجام گفت: همانطور که رئیس‌‌‌جمهور نیز فرموده‌اند از نظر فنی برای همه سناریوها آمادگی داریم. 

امیدوارم ضرورتی نباشد بخواهیم تصمیمات فنی برای خروج از برجام را اتخاذ کنیم

وی با بیان اینکه بارها گفته‌ایم که امیدواریم هیچگاه این مساله پیش نیاید و ضرورتی نباشد که بخواهیم چنین تصمیمات فنی را اتخاذ کنیم، اظهار داشت: به گونه‌ای آماده هستیم که طرف مقابل حیرت‌زده خواهد شد. ان‌شاءالله هیچ وقت چنین موضوعی پیش نیاید.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اظهارات اخیر خود مبنی بر اینکه چهار روزه غنی‌‌سازی ۲۰ درصد را بازمی‌گردانیم، تصریح کرد: این سخن مبالغه و یک شعار نیست. من هیچگاه حرفی که به آن اعتماد نداشته باشم را بر زبان نمی‌آورم چرا که در این موضوع هم اعتبار نظام و جمهوری اسلامی و هم اعتبار سازمان انرژی اتمی مطرح است.

 هرگاه نظام تصمیمی بگیرد ما نیز مثل یک ارتش برای حرکت آماده‌ایم

صالحی ادامه داد: یک مورد را که قبلا نیز گفتم و با بازتاب‌هایی نیز مواجه بود، این بود که چهار روزه غنی‌‌سازی ۲۰ درصد را بازمی‌گردانیم. علت ذکر این موضوع را نیز طرف مقابل می‌داند.

وی با بیان اینکه هرگاه نظام تصمیمی بگیرد ما نیز مثل یک ارتش برای حرکت آماده‌ایم، خاطرنشان کرد: امیدواریم طرف مقابل سر عقل بیاید و کاری نکند که هم خودش و هم دیگران را به دردسر بیندازد.

امضای تفاهم‌نامه برای همکاری در پروژه ایتر 

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره آخرین وضعیت همکاری سازمان انرژی اتمی در پروژه ایتر ابراز داشت: همکاری با ایتر در دستورکار است و تفاهم‌نامه مربوطه را نیز امضا کرده‌ایم اما موضوعاتی که در این پروژه پیش آمده، جزوی از بداخلاقی‌هایی می‌دانیم که طرف مقابل در برجام انجام داده‌اند.

صالحی افزود: در حال حاضر در پروژه مشابهی که از سوی اروپا در دست اجرا است، مشارکت داریم و برای مشارکت پروژه ایتر نیز در حال پیگیری هستیم.

هیچ مشکلی برای نیروگاه بوشهر پیش نیامده است

وی درخصوص تاسیس بیمارستان هسته‌ای بیان کرد: پروژه بیمارستان هسته‌ای در حال پیشرفت است و عمده اقدامات مربوط به طراحی آن انجام شده است. امیدواریم در سال ۹۷ کار این پروژه روی زمین نیز آغاز شود.

معاون رئیس‌جمهور درباره حادثه زلزله بوشهر و آسیب‌های احتمالی به نیروگاه اتمی بوشهر یادآور شد: هیچ مشکلی برای نیروگاه پیش نیامده و نیروگاه برای زلزله‌ با قدرت‌های بالاتر از زلزله اخیر طراحی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز