خبرگزاری کار ایران

سلحشوری در اخطاری:

تعابیری درباره زنان به‌کار می‌رود که در عصر جاهلیت هم استفاده نمی‌شد/ انتقاد نسبت به توهین یک نماینده به شأن زنان در صحن

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۶۶۲

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: از تشبیه حجاب زنان به پوست شکلات یا روکش ماشین که نگاه ابزاری به زنان را می‌رساند و توهین به زنان محجبه است تا اینکه زنان را به گوسفندانی تشبیه می‌کنند که باید توسط چوپان اداره شوند، توهین مسلم به شان زنان است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، پروانه سلحشوری در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصول ۲۰ و ۲۱ و اصل سه بند ۹ قانون اساسی درمورد لزوم حفظ کرامت و شان زنان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز ارتش اعلام کرد: متاسفانه به علت نگاه جنسیتی و اینکه زن در مفهوم خاصی مطرح شده است، این نگاه غیرانسانی که تفاوت انسان و حیوان در آن نهفته است، آنچنان در کشور ما نفوذ پیدا کرده است که از تریبون‌ها و کانال‌ها تشبیهاتی به زنان اطلاق می‌شود که در عصر جاهلیت نیز چنین تعبیراتی استفاده نمی‌شد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: از تشبیه حجاب زنان به پوست شکلات یا روکش ماشین که نگاه ابزاری به زنان را می‌رساند و توهین به زنان محجبه است تا اینکه زنان را به گوسفندانی تشبیه می‌کنند که باید توسط چوپان اداره شوند، توهین مسلم به شان زنان است.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: متاسفانه تنها در شبکه‌های مجازی این اتفاق نمی‌افتد؛ بلکه از مجلس نیز باز همان نگاه زشت و ابزاری به زنان دیده می‌شود.

سلحشوری در پایان تصریح کرد: در حالی که نطق تاثیرگذار آقای محبی‌نیا در حال ایراد بوده است، یک نماینده باچنان سخنان سخیفی شان و منزلت زنان و مجلس را به چالش کشید.

به گزارش ایلنا، اخیراً در جریان یکی از جلسات مجلس شورای اسلامی اظهارات خلاف شئون مجلس و در اهانت به مقام و جایگاه زنان ازسوی یکی از نمایندگان مرد که به‌دلیل روشن بودن میکروفونش در رادیوی سراسری پخش شد، با حواشی بسیاری روبرو شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز