خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در جمع خبرنگاران:

فرصت کافی برای مدیریت مصرف آبی داریم/ ۴۴ درصد کاهش میزان بارش داشتیم

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۶۰۶

وزیر نیرو تاکید کرد: درحال حاضر فرصت کافی برای مدیریت مصرف آبی داریم که با زحمت و هزینه‌های بسیار تصفیه و تهیه می‌شود. باید سعی کنیم حتی‌الامکان آب را برای مصارف پخت و پز و شرب استفاده کنیم و در سایر مصارف صرفه‌جویی کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رضا اردکانیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت تولید برق در تابستان امسال گفت: هرچقدر کم‌تر و صحیح‌تر برق مصرف شود ما تابستان بی دردسرتری را پشت سر خواهیم گذاشت، هرچقدر در مصرف برق عادتمان به سمت صحیح مصرف کردن پیش برود در تابستان خطر کمتری را در ارتباط با خاموشی‌ها خواهیم داشت. سال گذشته ۹۳۰۰ مگاوات تولید برق از نیروگاه‌های آبی را داشتیم. امسال در بهترین حالت این به حدود ۵۰۰۰ مگاوات خواهد رسید .یعنی چیزی حدود  ۴۳۰۰ کاهش تولید برق در نیروگاه‌ها داریم.

وی افزود: طبیعتا هرسال نسبت به سال قبل با یک رشد مصرف هم روبه رو هستیم و اگر آن را هم اضافه کنیم، از این دو عدد که چیزی حدود ۹۰۰۰ یا  کمتر می‌شود میزان نیروگاه‌هایی که جدیدا سعی داریم به مدار وارد کنیم می‌فهمیم که حتما باید در مصرف برق اصلاح الگوی مصرف داشته باشیم. یعنی هم در چاه‌های کشاورزی و هم در مصارف خانگی و بخش صنعت جوری باید مدیریت کنیم که در ساعات پیک که زیاد هم نیستند بتوانیم آرامش و آسایش خود را حفظ کنیم.

وزیر نیرو اضافه کرد: درحال حاضر فرصت کافی برای مدیریت مصرف آبی داریم که با زحمت و هزینه‌های بسیار تصفیه و تهیه می‌شود. باید سعی کنیم حتی‌الامکان آب را برای مصارف پخت و پز و شرب استفاده کنیم و در سایر مصارف صرفه‌جویی کنیم. بخش شرب ما محدودیت منابع کمتری دارد. نمی‌توان جمعیت تهران را به مکان‌های پرآب منتقل کرد. در نتیجه باید با استفاده از همین منابع محدود آب مورد نیاز تهران را تامین کنیم.

اردکانیان افزود: این شرایط ، شرایط خاص امسال نیست ما در کشوری کم آب زندگی می‌کنیم و باید الگوی مصرفی خود را اصلاح کنیم. درخصوص بارندگی‌های اخیر که تا ساعت ۶ عصر روز ۲۸ فروردین که زمان اعلام آمار روزانه است از ۱۱۴ ایستگاه باران‌زن در سطح کشور ۱۱۷ میلیمتر است که در مقایسه با سال گذشته ۴۴% کاهش داشته‌ایم.  امیدواریم در بهار بازهم بارش داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز