خبرگزاری کار ایران

سروری در گفت‌وگو با ایلنا:

شاه‌بیت برون‌رفت از وضعیت اقتصادی کنونی، تولید و اشتغال است/ مردم برای حمایت از کالای ایرانی ایثارگری کنند

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۰۵۱

دبیرکل جمعیت رهپویان اسلامی درباره شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» گفت: حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی از تعطیلی کارخانه‌ها جلوگیری می‌کند و به سود اشتغال است و مردم باید با این حمایت خود ایثارگری کنند.

پرویز سروری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی گفت: معتقدم مقام معظم رهبری روندی که از سال‌های  گذشته تاکنون طی کرده‌اند مانند طراحی یک پازل بوده است، ایشان ابتدا به بحث فرهنگ‌سازی سپس توجه مقامات و مسئولین دولت به اقتصاد و دست آخر به همه افراد ذی نفع  که همان جامعه است، پرداخته‌اند.

وی ادامه داد: در گذشته تقریبا بیشتر سخنان رهبری متوجه مسئولان بود اما در سال‌های اخیر ابتدا مفهوم‌سازی کردند و امروز از این مفهوم‌سازی به مصداق رسیده‌اند که علاوه بر دولت مردم هم باید برای رونق اقتصادی کمک کنند.

دبیرکل جمعیت رهپویان اسلامی خاطرنشان شد: باتوجه به فرمایشات رهبری امسال نقش مردم مانند سال‌های قبل نیست و برای این که شعار «حمایت از کالای ایرانی» تحقق یابد باید در این فرآیند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی با بیان این که ما وارد مرحله جدیدی از اقتصاد مقاومتی شده‌ایم، گفت: این روزها شاهد عربده‌کشی‌های ترامپ هستیم که هر لحظه ممکن از برجام خارج شود، پس طبیعی است که ما یک آرایش متناسب با شرایط موجود داشته باشیم.

سروری با اشاره به اینکه راه تنبیه آمریکا و ترامپ توجه به داخل و تقویت ظرفیت‌های بومی است، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی ابعاد مختلفی دارد که مهم‌ترین وجه آن خرید تولیدات داخلی از سوی مردم است و معتقدم دولت امسال بیش از پیش باید اهتمام را روی کیفیت کالاهای داخلی بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که مردم را تشویق به خریدن کالای ایرانی می‌کنیم از طرفی هم نباید کاری کنیم که با خرید محصولات داخلی تنبیه شوند؛ دولت باید کسانی که می‌خواهند از این شعار سوءاستفاده کنند، کالای بنجل تولید کنند و آن را به مردم تحمیل کنند به مقابله بپردازد.

عضو سابق شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان ما باید بدانند که در یک پروسه زمانی خودشان را برای رقابت با بازارهای خارجی آماده کنند، از طرفی هم مردم را باید مجاب کنیم که یک مدت ایثارگری کنند کالای ایرانی با کیفیت پائین و قیمت بالاتر خریداری کنند تا اعتلای تولید افزایش یابد.

وی در ادامه افزود: البته این ایثارگری باید دو طرفه باشد اینکه مردم فقط مکلف به خرید باشند و تولید‌گران به تولیدات بی کیفیت ادامه دهند سرانجامش این می‌شود که آنان دست از حمایت بردارند.

سروری با بیان اینکه امسال وظایف سنگینی بر دوش دولت است، گفت: باید جلوی قاچاق کالا گرفته شود که اگر چنین اتفاقی نیفتد طبیعتا در سالی که شعارش حمایت از کالای ایرانی است تولید داخلی با مشکل مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: کشور باید صادرات محور شود و واردات صرفا در موضوعاتی صورت بگیرد که به آن نیازمند هستیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان اسلامی در پاسخ به این سوال که حمایت از تولیدات داخلی به چه میزان می‌تواند بر رونق بازار کسب و کار و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر بگذارد،‌ عنوان کرد: متاسفانه این روزها شاهد هستیم که بسیاری از کارخانه‌ها و مراکز تولید در حال تعطیل شدن هستند که خرید کالای ایرانی می‌تواند این روند را متوقف کند.

وی افزود: به هر میزان که مصرف تولیدات داخلی افزایش یابد کارگران بیشتری به کار مشغول خواهند شد و بازار اشتغال رونق پیدا می‌کند که همین امر می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر شود.

سروری با بیان اینکه ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی بیکاری است، گفت: هنگامی که بازار اشتغال رونق پیدا کند قطعا ازدواج جوانان آسان‌تر خواهد بود،‌ ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند زیرا این مهم با مسائل فرهنگی ارتباط مستقیمی دارد.

وی افزود: زمانی که تاریخ کشورهایی مانند آلمان،‌ فرانسه و ژاپن را می‌خوانیم مشاهده می‌کنیم که مردم ایثارگری کردند و از تولیدات داخلی استفاده کردند تا کیفیت کالاهای خودشان را بالا بردند.

سروری در خاتمه تاکید کرد:‌ شاه بیت اقتصاد مقاومتی و برون‌رفت از این وضعیت اقتصادی تولید و اشتغال است که امسال باید بر روی آن تمرکز کنیم. معتقدم با فعال شدن خرید کالای ایرانی زمینه‌های اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز