خبرگزاری کار ایران

تکرار ادعاهای بن‌سلمان در خصوص برجام؛

توافق هسته‌ای مسیر دستیابی ایران به بمب را به تاخیر انداخت ولی متوقف نکرد

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۱۳۲

ولیعهد سعودی طی نشستی با خبرنگاران و سردبیران «نیویورک تایمز» با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، مدعی شد که برجام دستیابی ایران به بمب اتم را به تاخیر انداخت و منتظر نشسته تا آنها به بمب برسند و این یعنی شما منتظرید یک گلوله به سرتان اصابت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در سفر خود به واشنگتن حملاتش را به توافق هسته‌ای با ایران تکرار کرد و مدعی شد این توافق دستیابی ایران به بمب اتم را به عقب انداخته اما مانع آن نشده است.

محمد بن سلمان روز دوشنبه در اولین دیدار خود با دبیران و خبرنگاران نیویورک تایمز مدعی شده: توافق هسته‌ای، دستیابی ایران به بمب اتم را به تاخیر انداخت و منتظر نشسته تا آنها به بمب برسند و این یعنی شما منتظرید یک گلوله به سرتان اصابت کند.

بر اساس این گزارش، محمد بن سلمان طی این سفر از واشنگتن، نیویورک، سیلیکون ولی، هوستون و دیگر مناطق بازدید خواهد کرد. سفر او با هدف تقویت روابط با آمریکا و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها انجام گرفته است. او درباره برنامه‌های اقتصادی و تغییرات اجتماعی عربستان مذاکره خواهد کرد و دیدگاهش را درباره درگیری های عربستان با ایران و قطر و جنگ یمن با آمریکایی‌ها در میان خواهد گذاشت.

نیویورک تایمز درباره نشست محمد بن سلمان نوشت: این دیدار غیرمطبوعاتی بوده اما بن سلمان اجازه داده بخشی از اظهاراتش رسانه‌ای شود.

بر اساس این گزارش، بن سلمان طی مواضعی بی‌اساس، ایران را به تلاش برای دستیابی به بمب اتم متهم کرده و گفته ایران می‌تواند با سلاح هسته‌ای به راحتی و آزادانه در منطقه بدون ترس از مجازات تحرکات داشته باشد.

ولیعهد عربستان مدعی شده ما هدف ایران را می‌دانیم. اگر آنها به سلاح هسته‌ای دست پیدا کنند، سپری خواهند داشت که به آنها اجازه می‌دهد هر کاری می‌خواهند در منطقه خاورمیانه انجام دهند و اطمینان داشته باشند که هیچ حمله‌ای علیه آنها صورت نخواهد گرفت وگرنه آنها از سلاح هسته‌ای خود استفاده خواهند کرد.

محمد بن سلمان مدعی شده توافق هسته‌ای کنونی باید با توافقی که اطمینان دهد ایران هرگز به بمب اتم نخواهد رسید و توافقی که به سایر اقدام‌های ایران در منطقه نیز اشاره داشته باشد، جایگزین شود.

در این گزارش محمد بن سلمان به عنوان رهبری معرفی شده که می‌خواهد تصویری مثبت از اقدامات عربستان در جنگ یمن مخابره کند. او مدعی شده انصارالله که متحد ایران هستند، به لحاظ سیاسی منزوی شده‌اند.

او مدعی شده هفت موشکی که انصارالله به سمت عربستان شلیک کرده‌اند، آخرین ذرات تلاش آنها بوده و نشان می‌دهد که آنها ضعیف شده‌اند. عربستان امروز به دنبال پایان جنگ از طریق فرایند سیاسی است و سعی می‌کند انصاراالله را از هم جدا کرده و فشار نظامی را بر آنها حفظ کند.

محمد بن سلمان درباره تغییرات اجتتماعی در عربستان نیز در این نشست با دبیران نیویورک تایمز صحبت کرده و گفته اقدام‌های او برای تغییرات مذهبی در عربستان به منظور اطمینان از گشایش بیشتر برای ادیان دیگر بوده است. عربستان سال‌ها تحت عنوان خاندان وهاب شناخته شده که تفسیری از اسلام است که قواعد سختی در عرصه‌های مذهبی دارد و اغلب نگاه خوبی به غیر مسلمانان ندارد.

ولیعهد عربستان گفته ما معتقدیم اسلام به غارت رفته است. او از گروه‌هایی نظیر اخوان المسلمین و سازمان‌های تروریستی نظیر القاعده و داعش انتقاد کرده و گفته است که اینها اسلام را تحریف کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز