خبرگزاری کار ایران

تجری در گفت‌وگو با ایلنا:

مردم زلزله‌زده به دلیل بروکراسی اداری بنیاد مسکن و شهرداری خواستار کانکس هستند

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۶۰۱

نماینده مردم سرپلذهاب و قصر شیرین در مجلس با بیان اینکه برخی از مردم زلزله‌زده علاقه مند به استفاده از کانکس هستند گفت: سیستم بروکراسی پیچیده بنیاد مسکن و شهرداری در بازسازی منازل باعث ترغیب مردم به استفاده از کانکس شده که خطراتی را نیز به همراه دارد.

فرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آتش سوزی در منطقه پاونار در سرپلذهاب گفت: بسیاری از مردم در این منطقه همچنان پس از گذشت چندین ماه از زلزله متقاضی کانکس هستند.

وی درباره علت این موضوع تصریح کرد: متاسفانه پس از چندین ماه از آن حادثه دلخراش همچنان پس لرزه‌های شدیدی در این منطقه به وقوع می‌پیوندد و مردم ترس و اضطراب شدیدی دارند. همچنین سیستم بروکراسی بنیاد مسکن و شهرداری برای صدور مجوز و آغاز عملیات ساخت و ساز و بازسازی منازل، بحث اسکان مردم در منازلشان طولانی شد و مردم علاقه‌مند به دریافت کانکس هستند.

نماینده مردم قصر شیرین و سرپلذهاب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در مدیریت گذشته شهر تعبیه مکان مناسب برای کانکس ها صورت نگرفته و شرایط ایمنی لحاظ نشده بود و به همین دلیل امشب نیز به دلیل آتش سوزی در یکی از کانکس ها و وزش باد شدید باعث گسترش آتش شد اما خوشبختانه تلفات جانی در این حادثه نداشتیم هرچند خساراتی به اموال مردم وارد شد.

وی ادامه داد: فرماندار جدید شهرستان در حال پیگیری و طراحی برنامه است تا افرادی که ساخت و ساز آنها طولانی است یا مستاجر هستند، با رعایت استانداردها کانکس‌ها را در منطقه امن تری جانمایی کنند. افرادی هم که منازلشان تعمیری است و امکان تجهیز و تعمیر وجود دارد سریعتر انجام شود تا این افراد به منازلشان باز گردند.

تجری با اشاره به نزدیک شدن فصل گرما گفت: عوامل طبیعی مانند پس لرزه ها از یک سو و بروکراسی پیچیده و عدم مدیریت صحیح در گذشته این حوادث را به دنبال داشته و امیدوارم تلنگری باشد برای مسئولان تا بیشتر پای کار بیایند تا شاهد سامان یابی کانکس‌ها و بهبود شرایط عمومی زلزله زدگان باشیم.

وی تصریح کرد: باتوجه به نزدیک شدن فصل گرما، استفاده از کانکس نیز سخت تر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز