خبرگزاری کار ایران

حسینی به ایلنا خبر داد؛

برگزاری مجمع ملی جمنا در سال آینده/ تشکیل ستاد ویژه انتخابات مجلس در جبهه مردمی/ حضور چهره‌های شاخص‌‌تر در شورای مرکزی جدید

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۳۷۳

یک عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب درباره جلسه شب گذشته این جبهه گفت: سال آینده مجمع ملی جمنا برگزار می‌شود و قصد داریم که دفتر سیاسی جبهه مردمی نیروهای انقلاب را فعال کنیم .

سید محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا‌، درباره جلسه شب گذشته هیئت رئیسه جبهه مردمی نیروهاى انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر اولویت جبهه مردمی تشکیل مجامع استانی و شهرستانی   و بازسازى ساختار است. مقرر شد در چند استان باقی مانده هرچه سریع‌تر هیأت مؤسس ١٠ نفره تعیین شود و نمایندگانی از شورای مرکزی جبهه در این استان‌ها حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: مبحث دیگری که مورد بررسی قرار گرفت، تاکید بر فعال شدن کمیته رسانه به منظور بازتاب نقطه نظرات شخصیت‌ها و فعالان این جبهه و اطلاع‌رسانی اقدامات و مواضع جبهه بود؛ همچنین مقرر شد دفتر سیاسی جبهه مردمی با ارائه تحلیل‌ها و گزارش‌ها در جهت ارتقای سطح آگاهی اعضا و همگرایی بین آنان در سراسر کشور برنامه‌ریزی و اقدام کند.

 عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان این که در سال آینده نشست سراسری مجمع ملی را  خواهیم داشت و در صدد هستیم مقدمات آن را فراهم کنیم، گفت: در هر شهرستان و استان یک مجمع خواهیم داشت که مجامع شهرستانی شورای شهرستان را انتخاب می‌کنند، تعداد اعضای هر شورا ۳۰ نفر خواهد بود که مجمع استانی ازترکیب شوراهای استانی شکل می‌گیرد.

وی تشریح کرد: به طور مثال در استانی ۱۰ شهرستان وجود دارد و با توجه به این که تعداد اعضای هر شورا ۳۰ نفر است، تعداد اعضای مجمع  استان ۳۰۰ نفر خواهد بود که مجمع استان را تشکیل می‌دهند و در مجمع ملی تهران حضور پیدا خواهند کرد.

حسینی با اشاره به این که مقرر شد در کنار این افراد جلسات ۲۲ کمیته تخصصی اقشار را به صورت منظم تشکیل دهیم، عنوان کرد: کمیته‌های مذکور علاوه بر تهران در شهرستان‌ها هم تشکیل خواهد شد.

وزیرپیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شورای مرکزی فعلی در سال ٩٥ توسط مجمع سراسری انتخاب شده‌اند، در مجمع ملی سال٩٧ هم انتخاب شورای مرکزی جدید را خواهیم داشت، در این مدت بر اساس بررسی‌هایی که صورت گرفت مشخص شد چه کسانی فعال‌تر بوده‌اند و چه کسانی وقت کمتری برای جبهه گذاشته‌اند و بر اساس این شناخت تصمیم بهتری گرفته خواهد شد.

وی درخصوص عضویت در شورای مرکزی خاطرنشان کرد: در گذشته یک‌سری محدویت‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه کاندیداهاى ریاست جمهوری نمی‌توانند در شورای مرکزی عضو باشند که این محدویت درحال حاضر وجود ندارد و سبب می‌شود شورای مرکزی از نیروهای توانمندتر وچهره‌های شاخص‌تر شکل بگیرد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ادامه داد: در جلسه شب گذشته مبحث دیگری که مطرح شد این بود که جبهه مردمی نسبت به موضوعات و رخدادهاى مختلف کشور موضع‌گیری کند و این تلقی ایجاد نشود که کارکرد جبهه فقط به انتخابات محدود می‌شود .

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه مطرح شد که جمنا وارد مباحث انتخاباتی شود، گفت: فعلا تمرکز  بر بازنگری در ساختار جبهه است،‌ در سال آینده یک ستاد ویژه با همکاری دفتر سیاسی تشکیل خواهد شد که موضوع مهم انتخابات مجلس را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز