خبرگزاری کار ایران

غلامی در نشست معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها:

فضای دانشگاه‌ها را برای فعالیت‌های فرهنگی باز کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۷۱۳

وزیر علوم با تاکید بر اینکه فضای دانشگاه‌ها را برای فعالیت‌های فرهنگی باز کنیم، استفاده بیشتر از ظرفیت‌های جامعه دانشجویی برای فعالیت‌‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها را خواستار شد.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی در نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور گفت: از آنجا که معیار فعالیت فرهنگی در دانشگاه‌های کشور، تطابق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری است، بسیار ارزشمند و با اهمیت است و حمایت ویژه‌‌‌ای می‌طلبد.

وی اضافه کرد: فعالیت فرهنگی در دانشگاه‌ها حساس، ظریف و سنگین است و علاوه بر بخش سیاستگذاری، در بخش اجرا و هماهنگی نیز بسیار دشوار است زیرا با سلایق فرهنگی متفاوت و بخش‌‌‌های اجرایی گوناگونی مرتبط است.

وزیر علوم افزود: هماهنگی معاونت‌‌‌های فرهنگی دانشگاه‌ها با دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و استفاده از ظرفیت تشکل‌‌های دانشجویی، کانون‌‌های فرهنگی و انجمن‌‌‌‌های علمی می‌‌‌تواند به توفیق بیشتر برنامه‌‌های فرهنگی کمک کند.

غلامی با اشاره به تصویب برنامه‌‌‌های راهبردی پنج ساله در دانشگاه‌ها اظهار داشت: حتماً این برنامه‌‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند و هر یکی، دو سال باید با توجه به شرایط، برنامه‌‌‌های فرهنگی مورد بازبینی و بازنگری قرار گیرد.

وی درخصوص موضوع تلفیق معاونت‌‌های فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها تصریح کرد: بر اساس طرحی که در مرحله تدوین است معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها ساختار مستقلی دارد و وظایف معاونت دانشجویی به دفتر نمایندگی سازمان امور دانشجویان واگذار می‌‌شود.

وزیر علوم اضافه کرد: تعامل با دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌‌ها می‌‌تواند به توفیق بیشتر برنامه‌‌‌های دانشگاه‌ها و از جمله بخش معاونت فرهنگی کمک کند.

حسین سیمایی صراف، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم نیز در این نشست خاطرنشان کرد: برای اصلاح آیین‌‌‌نامه‌های معاونت فرهنگی آماده همکاری با این معاونت هستیم.

وی با تاکید بر بازنگری و اصلاح بسیاری از آیین‌‌نامه‌های موجود ابراز داشت: باید در اصلاح آیین‌‌نامه‌های موجود به تطابق آنها با قانون اساسی و اسناد بالادستی کشور توجه شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با اشاره به ضرورت مشاوره با مدیران و کارشناسان حقوقی دانشگاه‌ها بیان کرد: هر معاونت و اداره کلی که درصدد تعیین آیین‌‌نامه و ضوابط قانونی است باید در قوانین بالادستی اجازه تدوین آیین‌‌نامه را داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز