خبرگزاری کار ایران

سلحشوری در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

طرح افزایش حداقل سن ازدواج تقدیم هیات رییسه شد/ تشکیل نشست بررسی حجاب اجباری در فراکسیون زنان

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۶۵۶

رییس فراکسیون زنان مجلس از ارائه طرح افزایش حداقل سن ازدواج به هیات رئیسه مجلس خبر داد و همچنین گفت که نشست بررسی حجاب اجباری پس از تعطیلات نوروز با حضور موافقان و مخالفان این مسئله تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، پروانه سلحشوری در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد: طرح افزایش حداقل سن ازدواج با ۶۷ امضای نمایندگان تقدیم هیات رئیسه مجلس شد.  

وی ادامه داد: این طرح شامل یک ماده واحده است که بنابر جزئیات آن حداقل سن ازدواج برای دختران ۱۶ سال و برای پسران ۱۸ سال در نظر گرفته شده است.

نماینده اصلاح‌طلاب مردم تهران در مجلس یادآور شد: همچنین برای ازدواج بین سن ۱۳ تا ۱۶ سالگی دختران و ۱۶ تا ۱۸ سالگی پسران منوط به اذن ولی و دادگاه صالحه با توجه به احراز سلامت جسمی و صحت جسمی برای ازدواج توسط پزشکی قانونی در نظر گرفته شده است.

رییس فراکسیون زنان مجلس دهم تاکید کرد: آیت‌الله مکارم شیرازی پیش از این، اذن اصلاح سن ازدواج را داده بودند. در طرح مذکور مجازاتی برای ازدواج خلاف مفاد طرح در نظر گرفته نشده است، اما در آینده احتمال افزودن مجازات به این ماده قانونی وجود دارد.

عضو فراکسیون امید مجلس همچنین یادآور شد: در حقیقت ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی با توجه به طرح مذکور اصلاح خواهد شد.

تشکیل کارگروه بررسی حجاب اجباری در فراکسیون زنان

او در ادامه از تشکیل کارگروهی ذیل فراکسیون زنان در ارتباط با موضوع حجاب اجباری خبر داد و گفت: نشستی بعد از تعطیلات نوروز با حضور فعالان مدنی، کارشناسان حوزه علمیه، قوه قضاییه و نمایندگان مجلس و مجموعه‌هایی چون مرکز پژوهش‌ها، مرکز تحقیقات اسلامی و مراکزی از این دست، به‌عنوان موافق و مخالف حجاب اجباری برگزار خواهد شد.

سلحشوری در پایان تصریح کرد: موضوع حجاب اجباری به‌عنوان مطالبه قشری از مردم جامعه در نشست مذکور بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز