خبرگزاری کار ایران

در جریان تذکری در صحن؛

نقوی‌حسینی: کاهش یک‌باره ۱۸۰ امضای سوال از رییس‌جمهور به ۳۵ امضاء توجیه نداشت / مطهری: سوال از رییس‌جمهور هرگز ۱۸۰ امضاء نداشت

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۵۷۲

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یک نماینده اصولگرای مجلس، به بیان توضیحاتی درباره نحوه بازپس‌گیری امضاءهای سوال از رییس‌جمهور پرداخت.

به گزارش خبرنگارد پارلمانی ایلنا، سیدحسین نقوی حسینی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطاری اعلام کرد: امضاءهای سوال از رییس جمهور ۱۷۰ تا ۱۸۰ بوده اما بدون این‌که جلسه‌ای تشکیل شود تعداد امضاءها با حدود ۳۵ امضاء رسید و توجیهی در این زمنیه وجود نداشت. باید ببینیم نحوه پس گرفتن امضاءها چکونه بوده است. شما باید از شان مجلس دفاع کنید.

وی افزود: قطع کلام نماینده طبق ماده ۱۱۴ آیین‌نامه داخلی مجلس ممنوع است اما این کار یکی، دو بار در زمان ریاست شما اتفاق افتاده است. درحالی که نماینده باید توضیح دهد و رییس جلسه بگوید موضوع وارد است یا خیر.

علی مطهری که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، گفت: تعداد سوال از رییس‌جمهوری هیچ‌گاه ۱۸۰ امضاء نبوده است. بلکه عده‌ای نامه‌ای امضاء کردند که این سوال به جریان بیفتد که ۱۸۰ امضاء داشت اما اصل سوال ۸۹ امضاء داشت.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: به نظر می‌رسد خود سوال‌کنندگان مقصر بودند و در هفته سرکشی به حوزه‌های انتخابیه برای حفظ امضاءها تلاش نکردند. البته ممکن است عده‌ای امضای خود را پس بگیرند اما خلاف آیین‌نامه‌ای صورت نگرفته است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین درباره قطع میکروفن گفت: گاهی رییس جلسه می‌خواهد کلمه‌ای بگوید اما نماینده که صحبت می‌کند صدایش را بلند می‌کند و اجازه بیان گفته رییس جلسه را نمی‌دهد و در این شرایط ناچاریم چند ثانیه میکروفن را نگهداریم و گاهی اتفاق فرمان این کار را می‌کند. بنده بابت امروز اگر باعث ناراحتی آقای گودرزی شدم، عذرخواهی می‌کنم.

مطهری خاطرنشان کرد: بنده پرسیدم آیا اخطار دارید یا تذکر اما این مسئله را روشن نکردند که این مسئله باعث ناراحتی ایشان شد و بنده نیز ناراحت شدم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز