خبرگزاری کار ایران

رایزنی‌های پی در پی جابری‌انصاری در ژنو

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۳۹۲

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات بین‌المللی صلح سوریه و روسای هیات‌های اعزامی روسیه و ترکیه و نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد بر ادامه گفت‌وگوهای چهارجانبه و تحکیم ارتباط سازنده بین روندهای آستانه و ژنو تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، حسین جابری انصاری که در ادامه سفر خود به سوریه و دیدار و رایزنی با مسئولان بلندپایه این کشور، دیروز وارد ژنو شد، امروز با الکساندر ورشینین و سدات اونال، روسای هیات‌‌‌های اعزامی روسیه و ترکیه (شرکای ایران در روند آستانه) و استفان دیمیستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها که به صورت پی در پی و در قالب دو، سه و چهارجانبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر امروز برگزار شد، پیرامون روند اعاده صلح و آرامش به سوریه، پیگیری نتایج کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی و برنامه نشست آتی آستانه که قرار است در سطح وزرای خارجه سه کشور ضامن برگزار شود، بحث و تبادل نظر شد. 

هیات‌های سه کشور ضامن روند آستانه و نماینده دبیرکل سازمان ملل همچنین توافق کردند این گفت‌وگوهای چهارجانبه با هدف پیگیری نتایج روند آستانه و مصوبات کنگره گفتگوی ملی سوریه در سوچی و تحکیم ارتباط سازنده بین روندهای آستانه و ژنو ادامه یابد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز