خبرگزاری کار ایران

معاون ظریف در با رهبران و نمایندگان تجمع احزاب لبنان:

راه خروج از بحران‌های منطقه از توافق و تفاهم می‌گذرد

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۰۳۵

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه با رهبران و نمایندگان تجمع احزاب لبنان دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، حسین جابری انصاری در دیدار با رهبران و اعضای تجمع احزاب لبنانی که صبح امروز در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت برگزار شد، پیرامون آخرین تحولات صحنه داخلی لبنان و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو کرد.

تاکید رهبران لبنانی بر تعمیق ارتباط بین دو ملت

در ابتدای این دیدار ایلی فرزلی، نایب رئیس سابق پارلمان لبنان و اسامه سعد، دبیرکل سازمان مردمی ناصری لبنان به نمایندگی از رهبران احزاب لبنانی حاضر در این نشست، ضمن خوشامدگویی به معاون وزیر امور خارجه و تقدیر از نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در حمایت از لبنان، دیدگاه‌های خود در خصوص آخرین تحولات لبنان، منطقه و جهان را تشریح و با اشاره به تهدیدات و چالش‌هایی که لبنان و منطقه با آن مواجه است بر ضرورت توسعه همکاری‌های لبنانی - ایرانی و تعمیق ارتباط بین دو ملت تاکید کردند.

رهبران احزاب لبنان همچنین بر اهمیت گفت‌وگو به عنوان راه حل مناسب برای حل بحران‌های منطقه تاکید کردند.  

همزیستی لبنانی‌ها الگوی مناسبی برای شکل‌گیری توافق در منطقه است

جابری انصاری نیز در این نشست با تمجید از روح تفاهم و انسجام داخلی در لبنان علیرغم تنوع احزاب و طوایف مختلف این کشور گفت: آنچه همه احزاب و طوایف لبنان را حول محور توافق جمع می‌کند مصلحت عالی لبنان است و این روحیه همزیستی مسالمت‌آمیز می‌تواند الگوی مناسبی برای شکل‌گیری توافق در کل منطقه و حل بحران‌های جاری باشد.

اعاده توجه نسبت به مسئله فلسطین به عنوان مسئله محوری امت اسلامی ضروری است

وی با تشریح روندهای جاری و تحولات مثبت و منفی منطقه‌ای، اعاده توجه نسبت به مسئله فلسطین به عنوان مسئله محوری امت عربی و اسلامی را ضروری دانست.

معاون عربی و آفریقا وزیر امور خارجه افزود: ملت فلسطین به تنهایی و با مظلومیت کامل در یک انتفاضه جدید در رویارویی با رژیم صهیونیستی بسر می‌برد و بیش از پیش نیازمند حمایت ملت‌ها و دولت‌های منطقه است.

ادامه درگیری‌های جاری فقط به نفع رژیم صهیونیستی است

جابری انصاری با ابراز تاسف از نقش‌تفرقه افکنانه برخی دولت‌ها در منطقه و تلاش آنها برای جعل دشمن فرضی و انحراف افکارعمومی از رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن حقیقی امت اسلامی اظهار داشت: جدول اولویت‌های ملت‌های منطقه را باید از نو طراحی کرد زیرا ادامه درگیری‌های جاری فقط به نفع رژیم صهیونیستی و جریان‌های تندرو تروریستی و تکفیری است.

اولویت ایران رویارویی با اشغالگری رژیم صهیونیستی بوده و است

وی سیاست روشن جمهوری اسلامی را عدم ورود به اختلافات و درگیری‌های حاشیه‌ای میان کشورهای منطقه دانست و با تاکید بر اینکه همه ما در این منطقه فرزندان امت واحد اسلامی هستیم، تصریح کرد: اولویت جمهوری اسلامی همواره، رویارویی با اشغالگری رژیم صهیونیستی بوده و خواهد بود.

راه خروج از بحران‌های منطقه از توافق و تفاهم می‌گذرد

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: راه خروج از بحران‌ها و مشکلات جاری منطقه از توافق و تفاهم می‌گذرد و در سطح منطقه‌ای نیز باید حول محورهای مشترک جمع شویم که مهمترین محور مشترک مسئله فلسطین است.

جابری انصاری یاد و نام شخصیت‌های دینی و ملی لبنان را که برای مصالح عالیه لبنان و حفظ وحدت اسلامی تلاش کردند، گرامی داشت.

تجمع (لقاء) احزاب لبنان شامل مجموعه متنوعی از احزاب سیاسی لبنان با گرایش‌های مختلف سیاسی و حامی مقاومت است و بیش از پنجاه تن از شخصیت‌ها و رهبران و نمایندگان این احزاب در این نشست حضور داشتند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز