خبرگزاری کار ایران

در دیدار شمخانی با لودریان مطرح شد؛

سیاست اروپا در امتیازدهی به آمریکا نادرست است/ انتقاد از عدم برخورد فرانسه با گروه‌های تروریستی

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۶۶۰

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: سیاست اروپا در امتیازدهی به آمریکا برای باقی نگه داشتن این کشور در برجام نادرست و به معنای انفعال و تسلیم شدن در برابر بازی روانی ترامپ است.

به گزارش ایلنا، ژان ایو لودریان، وزیر امورخارجه فرانسه صبح امروز با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص راهکارهای گسترش مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه ای و امنیت بین الملل با وی گفتگو کرد.

عدم موفقیت برجام منجر به شکست اعتبار توافقات بین‌‌المللی می‌شود

شمخانی در این دیدار با استقبال از گسترش روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور برضرورت تسریع در رفع موانع باقیمانده در مسیر مبادلات بانکی در فضای پسابرجام تأکید کرد و گفت: منطق هر نوع توافق بین‌‌المللی صیانت همه طرف‌ها و جامعه جامعه جهانی از آن بوده و درخواست پایبندی از یک طرف و بی‌‌‌تفاوتی نسبت به نقض تعهدات طرف دیگر قابل قبول نیست.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای کامل تعهدات طرف‌های اروپایی در برجام اظهار داشت: عدم موفقیت توافقنامه برجام منجر به شکست اعتبار توافقات بین‌‌المللی و منطق گفت‌وگو برای حل مسائل جهانی خواهد شد.

سیاست اروپا در امتیازدهی به آمریکا نادرست است

شمخانی ادامه داد: سیاست اروپا در امتیازدهی به آمریکا برای باقی نگه داشتن این کشور در برجام نادرست و به معنای انفعال و تسلیم شدن در برابر بازی روانی ترامپ است

وی با اشاره به تلاش‌‌های صورت گرفته از سوی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه واقعی با تروریسم در عراق و سوریه تصریح کرد: عدم مقابله پر هزینه جمهوری اسلامی ایران با تروریسم می‌توانست تصاعد غیر قابل کنترل این بحران و توسعه ناامنی‌ و بی‌‌ثباتی به اروپا از جمله فرانسه را رقم بزند.

توان دفاعی ایران تهدیدکننده هیچ کشوری نیست

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به حضور و فعالیت آزادانه گروه‌های تروریستی معارض جمهوری اسلامی ایران در فرانسه خاطرنشان کرد: عدم مقابله پاریس با گروه‌های تروریستی حاضر در این کشور که در ترور هزاران نفر از مردم بیگناه کشور ما دست داشته‌اند با مسئولیت بین‌‌‌المللی فرانسه در مقابله با تروریسم مغایرت داشته و به طور قطع مقوم روند رو به توسعه روابط دو کشور نخواهد بود.

شمخانی تقویت توانمندی دفاعی ایران به ویژه قدرت موشکی کشور را ضرورتی اجتناب‌‌‌ناپذیر در مسیر اجرای سیاست بازدارندگی برشمرد و ابراز داشت: توان دفاعی ایران تهدیدکننده هیچ کشوری نبوده و توسعه آن بدون تاثیرپذیری از مولفه‌‌های سیاسی، تابعی از نیازمندی‌های امنیتی و تهدیدات بالقوه کشور است. 

قطعنامه اخیر پیشنهادی برخی کشورهای اروپایی در مورد یمن ناامیدکننده بود

وی قطعنامه اخیر پیشنهادی برخی کشورهای اروپایی در مورد یمن را ناامیدکننده و علامت بی‌‌تفاوتی کشورهای غربی به نسل‌‌کشی و نقض حقوق‌‌بشر در یمن و فجایع انسانی در این کشور دانست و بیان کرد: چشم پوشیدن از محاصره شدید مردم مظلوم و بی دفاع یمن و بی‌تفاوتی نسبت به شیوع گسترده قحطی و بیماری در این کشور شائبه ترجیح منافع اقتصادی حاصل از پشتیبانی از عربستان سعودی و امارات را ایجاد کرده و بیانگر استاندارد دوگانه و قابل معامله بودن جان انسان‌ها در نظر مقامات برخی کشورهای اروپایی و آمریکا است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی دستاوردهای سیاسی و میدانی اخیر در سوریه را حاصل استقرار و فعالیت دولت قانونی در این کشور برشمرد و یادآور شد: در صورت توقف رویکرد حمایتی از معارضان و تروریست‌های مسلح و پیگیری مسیر گفت‌وگوهای سوری - سوری، ثبات و آرامش به این کشور بازخواهد گشت.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی درخصوص سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی کشورمان عنوان کرد: با تاریخ، قدرت و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران به خوبی آشنا هستیم و معتقدیم که در فضای پسابرجام چشم‌انداز روابط سیاسی و اقتصادی میان ایران و فرانسه بسیار روشن است.

وزیر امور خارجه فرانسه با قدردانی از برخورد فعال جمهوری اسلامی ایران با توافق امه برجام و اجرای کامل تعهدات گفت: دولت فرانسه ضمن تاکید بر ضرورت پایبندی طرف‌های امضاءکننده برجام به تعهدات خود، مواضع آمریکا را موجب شکنندگی این توافقنامه بین‌المللی می‌داند و با آن مخالف است.

لودریان با اشاره به اقداماتی که از سوی فرانسه و سایر کشورهای اروپایی به منظور تسهیل مراودات بانکی با ایران در جریان است، اظهار داشت: به زودی راهکارهای جدیدی به منظور ایجاد گشایش‌های جدی در روابط پولی و بانکی میان ایران و فرانسه اعلام خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز