خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان صورت گرفت؛

اصلاح زمان قرارگرفتن طرح‌ها و لوایح دوفوریتی در دستورکار / رای‌گیری در صحن علنی به شیوه سابق باقی ماند

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۱۳۶

نمایندگان با اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، زمان در دستور رسیدگی قرارگرفتن گزارش‌های دوفوریتی کمیسیون‌ها در صحن علنی را از ۷۲ ساعت به سه روز کاری تغییر دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس اختصاص داشت، با اصلاح جزء ۳ ماده ۱۶۵ آیین‌نامه موافقت کردند.

بنابر این مصوبه که با ۱۵۸رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید، گزارش کمیسیون‌ها درباره طرح‌ها و لوایح دوفوریتی حداکثر سه‌روز کاری پس از تصویب فوریت، به هیات رییسه ارسال شود تا در دستور کار مجلس قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، پیش از این، حداکثر ۷۲ ساعت پس از تصویب دوفوریت طرح ها و لوایح، گزارش کمیسیون‌ها در دستور کار مجلس قرار می‌گرفت، اما با اصلاح آیین‌نامه، مدت بررسی لوایح و طرح‌های دو فوریتی در کمیسیون‌ها به سه روز کاری افزایش یافت.

به گزارش ایلنا، نمایندگان همچنین مدتی برای اصلاح ماده‌ای دیگر از آیین‌نامه درمورد نحوه رای‌گیری و چگونگی محاسبه آرای ممتنع به بحث پرداختند که درنهایت بی‌نتیجه باقی ماند و نحوه رای‌گیری در صحن تغییری نکرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز