خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با نخست‌وزیر بوسنی و هرزگوین:

ایران هیچ محدودیتی برای تقویت روابط و همکاری ها با بوسنی و هرزگوین ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۵۸۵

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با دنیس ازدیزویچ نخست وزیر بوسنی و هرزگوین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار آقای ازدیزویچ ضمن خوشامدگویی از همه کمک‌های ایران به بوسنی در گذشته قدردانی کرد و افزود: ایران در قلب تک تک مردم بوسنی جای دارد.

وی روابط دو کشور را بسیار دوستانه خواند و افزود: هیچ مشکل و مانعی در روابط دو جانبه نداریم ولی مایلیم روابط اقتصادی و تجاری با ایران را در سطح مناسبی گسترش دهیم.

نخست وزیر بوسنی افزود: امضای توافق نامه تجارت ترجیحی، برقراری روابط بانکی و نیز تسهیلات روادیدی از جمله موضوعاتی است که لازم است برای برطرف شدن موانع همکاری‌های تجاری و اقتصادی انجام شود.

در ادامه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن ابلاغ سلام گرم و دعوت معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: بوسنی و هرزگوین از گذشته در قلب ایرانیان جای دارد. ایران هیچ محدودیتی برای تقویت روابط و همکاری‌ها با بوسنی و هرزگوین ندارد.

ظریف سیاست ایران را کمک به انسجام و ثبات بیشتر بوسنی و همکاری با همه اقوام در این کشور دانست و اضافه کرد: برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور می تواند به روابط اقتصادی دو کشور تحرک بخشد. برقراری روابط مستقیم بانکی و تسهیلات روادیدی نیز می تواند موانع همکاری ها را تا حدود زیادی برطرف کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز