خبرگزاری کار ایران

عصر امروز؛

وزیر امور خارجه وارد صربستان شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۱۶۴

وزیر امور خارجه در صدر هیاتی سیاسی - اقتصادی وارد صربستان شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری ایلنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دقایقی قبل در صدر هیاتی سیاسی - اقتصادی وارد بلگراد پایتخت صربستان شد.

وزیر امور خارجه قرار است در سفر خود به اروپای شرقی از کشورهای صربستان، بلغارستان، کرواسی و بوسنی دیدار کند.

این اولین بار از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که یک وزیر امور خارجه کشورمان همزمان به سه پایتخت مهم اروپای شرقی سفر می‌‌کند. در همین راستا بلغارستان که ریاست شورای اتحادیه اروپا را در حال حاضر برعهده دارد، از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است. 

طبق برنامه‌‌‌‌ریزی انجام شده، ظریف ظهر امروز به وقت محلی در ضیافت ناهار با وزیر امور خارجه صربستان دیدار خواهد کرد. همچنین در ادامه قرار است وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس‌‌جمهور این کشور گفت‌وگو کند. 

دیدار با ایرانیان مقیم صربستان و اعضای سفارت ایران در بلگراد از برنامه‌‌‌های امشب وزیر امور خارجه است. 

همچنین روز سه‌‌شنبه و پیش از ترک صربستان، ظریف با رئیس مجلس، نخست‌‌وزیر، وزیر اقتصاد این کشور ملاقات خواهد داشت. حصور در نشست فروم اقتصادی از دیگر برنامه‌‌‌‌‌های وزیر امور خارجه کشورمان در صربستان است. 

در ادامه سفر, عصر سه‌‌‌شنبه ظریف بلگراد را به مقصد سوفیا پایتخت بلغارستان ترک خواهد کرد. 

روز چهارشنبه وزیر خارجه کشورمان ملاقات‌‌‌‌های سیاسی با نخست وزیر, وزیرخارجه,رئیس جمهور, رئیس پارلمان و فروم اقتصادی بلغارستان خواهد داشت. پس از پایان این دیدارها، ظریف برای انجام گفت‌وگو با مقامات کرواسی عازم زاگرب می‌‌شود که در اولین دیدار قرار است عصر چهارشنبه گفت‌وگویی با مفتی این کشور داشته باشد. 

روز پنج‌‌‌شنبه نیز ظریف با مقامات ارشد قوه مجریه و رئیس پارلمان کرواسی دیدار خواهد داشت و پس از برگزاری نشست فروم اقتصادی به سارایوو می‌‌رود. 

طبق برنامه‌‌ریزی انجام شده در بوسنی وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس جمهور، شورای ریاست جمهوری، وزیر امور خارجه، رییس دو پارلمان این کشور مذاکراتی انجام می‌‌دهد و روز جمعه پس از شرکت در نمازجمعه بوسنی، به تهران بازخواهد گشت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز