خبرگزاری کار ایران

نیوزویک نوشت؛

چالش آمریکا و ترکیه درباره نقش ایران و روسیه در دمشق

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۳۶۷

نشریه نیوزویک آمریکا در گزارشی به چالش آمریکا و ترکیه درباره نفوذ ایران و روسیه در جبهه‌های مبارزه با داعش در سوریه پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از نیوزویک، روز جمعه نیروهای حامی بشار اسد در سوریه با چالش جدیدی روبه‌رو شدند؛ آنها با نیروهای بین‌المللی مواجه هستند که علیه منافعشان در سوریه اقدام می‌کنند. از غرب این ائتلاف با فشار فزاینده‌ای در عملیات‌های اطراف دمشق و از سمت ترکیه این رویارویی به یک تهدید نظامی در عفرین تبدیل شده ست.

روسیه به عنوان یکی از اعضای ثابت شورای امنیت با ابتکارات غرب برای خاتمه درگیری‌ها در غوطه شرقی در خارج از دمشق برای مدت ۳۰ روز مخالف است. ایران و رسیه و سوریه، آمریکا را به ایجاد سپر برای نیروهای مورد حمایت سازمان سیا متهم می‌کنند.

با همه این‌ها در حالیکه آمریکا، حامیان بشراسد را به تاخیر انداختن در برگزاری جلسات شورای امنیت متهم می‌کرد قطعنامه پیشنهادی سوئد و کویت برای برقراری آتش‌بس ۳۰ روزه در سوریه به اتفاق آرا در شورای امنیت به تصویب رسید.

علاوه بر هیات تحریرالشام، گروه اسلامی احرار الشام، فالق الرحمان و جیش الاسلام هم در جبهه‌ها علیه ارتش سوریه درحال مبارزه هستند.

به گزارش منابع محلی به نقل از شبکه المیادین، حزب الله لبنان که حامی نیروهای دولت سوریه است روز جمعه در شبکه‌های اجتماعی خود نوشت که دمشق برنامه داشت تا درباره طرح تخلیه کودکان زیر ۱۲ سال و افراد بالای ۶۰ سال و همه زنان از غوطه شرقی از مسیر امنی که اخیرا تاسیس شده است، اطلاع‌رسانی کند. این رابط مدعی شده که دولت سوریه منتظر نتیجه قطعنامه شورای امنیت بوده اما برنامه داشته تا برای مبارزه با داعش، هیات تحریم الشام و متحدانش وارد عمل شود.

بر اساس این گزارش، وائل الحسینی کارشناس ارتش سوریه روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی خود تصویری از یک کنداکتور ارتش سوریه را منتشر کرد که در آن نحوه خروج غیر نظامیان مشخص شده بود.

چالش آمریکا و ترکیه درباره نقش ایران و روسیه در دمشق

ترامپ روز جمعه مدعی شده بود، آنچه ایران و روسیه و سوریه انجام دادند یک رسوایی انسانی بوده است و تنها هدف آمریکا در سوریه شکست داعش بوده است. ماه گذشته هم رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفته بود ترامپ قرار است نیروهای آمریکایی را برای محدود کردن قدرت و نفوذ ایران در سوریه در این کشور نگه دارد.

بر اساس این گزارش نیروهای دموکراتیک سوری که مورد حمایت ائتلاف آمریکا هستند و ارتش سوریه که مورد حمایت سوریه و ایران است در کمپین‌های متعددی موفق به شکست داعش در دیرالزور شده‌اند. علی‌رغم دو حادثه‌ای که بین این دو جریان رخ داده این جریان‌ها برای شکست نیروهای ترکیه در عفرین با هم متحد شده بودند. هم آمریکا و هم روسیه با ترکیه کار می‌کنند اما آنکارا با نیروهای دموکراتیک سوری مخالف بوده و معتقد است آنها با گروه‌های شورشی کرد در ترکیه همکاری دارند. علی‌رغم هشدارهای ترکیه، نیروهای حامی دولت سوریه در جبهه‌های عفرین با مبارزان کرد متحد شده‌اند. ترکیه و ارتش آزاد سوریه به مبارزه با گروه‌های کرد و نیروهای حامی دولت سوریه ادامه می‌دهند و ارتش ترکیه یک کاروان کرد را که مدعی بود حامل مبارزانی به سمت جبهه‌های عفرین بوده را بمباران کرد. با این حال دولت سوریهگفته که این کاروان حاوی کمک‌های بشردوستانه‌ای بوده که به سمت غوطه شرقی در حال حرکت بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز