خبرگزاری کار ایران

کشاورزاده در دیدار با مقام‌های اکوادوری:

شاهد تحرکات برخی از کشورها برایسناریوسازی‌های تکراری علیه ایران هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۳۷۶

دستیار وزیر و مدیرکل آمریکا وزارت امور خارجه در دیدار با مقام‌های اکوادوری بر لزوم تعمیق هرچه بیشتر روابط ایران و اکوادور تاکید کرد.

 به گزارش ایلنا، محمد کشاورززاده در سفری دو روزه به کیتو در دیدار با برخی مقام‌های سیاسی و اقتصادی اکوادور ضمن بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و اکوادور، شرایط فعلی را آماده تعمیق هرچه بیشتر مناسبات به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و همکاری‌های بین‌المللی توصیف کرد.

وی در دیدارهای جداگانه با معاون وزیر تجارت خارجی و معاونان امور منطقه‌ای - بین‌المللی وزارت امور خارجه اکوادور و همچنین مشاور امور راهبردی وزارت امور خارجه، ضمن تشریح شرایط منطقه خاورمیانه برای طرف اکوادوری، بر لزوم حمایت و همیاری کشورهای دوست و همسو از مواضع یکدیگر در مجامع بین‌المللی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، شاهد تحرکات برخی از کشورهای منطقه و قدرت‌های مداخله‌جوی فرامنطقه‌ای در ماجراجویی و سناریوسازی‌های تکراری علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم.

دستیار وزیر امور خارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران از آغاز بحران یمن، ضمن رد مداخله خارجی و توقف حملات علیه غیرنظامیان، با ارائه طرح چهار بندی، خواستار برقراری آتش‌بس، کمک فوری بشردوستانه به غیرنظامیان، آغاز گفت‌وگوهای یمنی – یمنی و برگزاری انتخابات آزاد در این کشور شده است.

کشاورززاده با اشاره به ظرفیت‌های دو طرف در زمینه همکاری‌های اقتصادی و تجاری، علمی، فناوری و فرهنگی، علاقه‌مندی ایران را به طراحی نقشه‌‌راه در خصوص افزایش حجم مبادلات و همچنین برقراری مبادلات تجاری و  گمرکی ابراز کرد.

طرف‌های اکوادوری نیز در این دیدارها، با تاکید بر اهمیت تهران برای کیتو، پیشنهاد تبدیل ایران به شاهراه منطقه‌ای برای صادرات محصولات این کشور را مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز